Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af betaling på hjemmeside uden CVR

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Iværksættere

Jeg vil gerne opsætte noget betaling på min hjemmeside, som gør det lettere for nogle af mine kunder at betale for det jeg laver.
Laver nemlig grafisk arbejde, her indgår logodesign. Har nemlig et tilbud til et mindre beløb med et log, så som esport logo (Største kundebase), som er færdigt indenfor 48 timer.

Lige nu bliver jeg nødt til at køre fakturaer, da jeg ikke har CVR nummer og kan derfor ikke køre mobilepay. Men er det muligt, og lovligt, at oprette en betalingsform på min hjemmeside, hvor kunder kan vælge et logo som produkt og betale ligesom andre produkter online?

Altså, er det muligt at få sådan et betalingsservice uden CVR-nummer?

Fortsæt god dag

Mvh. Rasmus Pagter

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan du gøre som privatperson med paypal.com og stripe.com.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Uptimester:

Ja, det kan du gøre som privatperson med paypal.com og stripe.com.

er du sikker på det Uptimester. Normalt ved jeg i alle fald Paypal jo kræver særlig konto for erhverv og ikke - ganske som Mobilepay må bruges til erhverv uden en erhvervsaftale (som i paypal tilfælde indeholder krav om CVR) Jeg mener faktisk ikke man må bruge paypal erhvervsmæssigt uden de ved det er erhverv - og erhvervs er man jo uanset CVR eller ikke https://www.paypal.com/dk/webapps/mpp/merchant?gclid=CjwKCAjwiPbWBRBtEiwAJakcpEIuBe1_XH9ueQqYZaamPNl-4TLH0serWzQih7xAeYGKIsFjH1YY0BoCmG8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CLXpqZj8z9oCFY-MsgodUq0IZw  som er deres business konti

(om de opdager at en lille erhvervsvirksomhed bruger det som privatperson ved jeg ikke - men jeg tror som med MP at de lukker en hvis de opdager det) (har også med hvidvask regler mm at gøre)

Jeg tror også det øger til problematikken for trådstarter der vist ikke er 18 - mere end gavner (bliver mere til at optræde som virksomhed hvad man ikke må som under 18) - da de som der laves arbejde for vel generelt er CVR og derfor skal indberette honorar lovpligtigt til skat - og derfor nok ikke har besvær med at bruge bankoverførsel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Jeg er skam 18 :)

Denne form for arbejde kommer næsten udelukkende til at køre med privatpersoner, her i blandt unge i aldersgruppen 14-25, hvor de fleste jeg sælger til nu er 15-17 år, og altså ikke har CVR nummer, men bruger det til deres private små hold i esport branchen, da prisen ikke er særlig høj.

Hvad med Stripe? Søgte lidt rundt på google og fandt en tråd hvor en skrev at stripe kunne bruges uden CVR.

Findes der andre gode betalingsløsninger som kan bruges uden CVR?

Mvh. Rasmus Pagter

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Paypals business konto stiller ikke krav om cvr. PayPal leverer ikke en bankkonto, men en online wallet, hvor PayPal verificerer din identitet bla. via din bankkonto.

Der er et dagligt overførselsmaksimum fastsat i din primære valuta. For mit vedkomne er det 500 euro. Jeg vil gætte på at de vil kræve cvr og dokumentation herfor for at hæve denne grænse. Men det er kun et gæt.

Jeg har gennemgået min aftale, og kan ikke finde nogen steder at cvr er et krav. Cvr oplysninger er optional under settings.

Paypals opdeling i privat og business er baseret på forskelle i produktpakker. Ikke om paypals kunde er registreret virksomhed eller ej.

Jeg tror du kigger lidt for sort og hvidt på tingene.

---

Stripe er en ren betalingsløsning, hvor du ligeledes gennemgår en verificering.

I forbindelse med oprettelsen hos stripe kan du under business type vælge enkeltperson/enkeltmandsvirksomhed. Og cvr. er optional.

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Så lyder det som om jeg har nogle muligheder for opsætning af betaling. Skal dog finde ud af hvor jeg hoster min hjemmeside og hvordan den skal opbygges. Enten Squarespace eller webflow med noget andet hosting tror jeg er vejen frem

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller kender du nogen måder man kan få en ekstern betalingsløsning?
Altså så man kan linke til et sted du kan købe denne service og så betale der. Dette vil gør så jeg ikke skal have fat i et hosting, da jeg lige nu bruger myportfolio til min portfolie

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Tilmeldt 7. Mar 18
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kigge efter en webshop-løsning, hvor du kan sælge dine produkter igennem.

Måske www.weebio.dk dækker dine behov? Det fremgår dog ikke af siden, hvilke betalingsmuligheder der kan benyttes.

Mange vælger et unoeuro webhotel med woocommerce (wordpress) og et theme fra f.eks. themeforest.net for at holde prisen nede.

Både stripe og paypal kan bruges samme med woocommerce.

Fra Randers
Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kigger lige på det

Tusind tak for hjælpen

Rasmus Pagter Grafik
Check min Portfolio - Mail: rasmuspagtergrafik@gmail.com

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Uptimester:

Paypals opdeling i privat og business er baseret på forskelle i produktpakker. Ikke om paypals kunde er registreret virksomhed eller ej.

Jeg tror du kigger lidt for sort og hvidt på tingene.

---

Stripe er en ren betalingsløsning, hvor du ligeledes gennemgår en verificering.

I forbindelse med oprettelsen hos stripe kan du under business type vælge enkeltperson/enkeltmandsvirksomhed. Og cvr. er optional

Du har da sikkert ret så - men det er da i så fald ganske foruroligende HVIS de godkender CPR med erhverv - under 18 år som de jo slet ikke må indgå den type aftaler med og som jo kan komme i gæld ved charge back og paypal disputes osv - Det undrer mig at de måske godkender CPR under 18 år i noget som klart kan give charge back og andre ricisi for den umyndige som ikke må indgå bindende aftaler der på nogen måde kan give personen risiko mig bekendt

Lige hurtigt check virker til at Paypal slet ikke tager konto under 18 mens Stribe vist gør, men kun hvis den autoriseres af en myndig forældre som så identificeres og checkes (men jo - ja gerne CPR erhvervs type ser det ud til)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)