Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Luk IVS selvskab

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Tak for svar. Men hvis skifteretten vurderer at jeg skal betale de 800 dkk personligt, så skal jeg jo også betale alle de renter som måtte være løbet på i de mange måneder der går inden selvskabet er lukket ned?

Er det korrekt forstået, at tvangslukningen/opløsningen, IKKE har noget at sige for mig når jeg f. eks skal ud og låne penge privat i banken? Eller hvis jeg en dag f. eks vil købe noget på afbetaling?

Det er vel “kun” i forbindelse med hvis jeg vil stifte firma en anden gang at man kan se det på CVR.dk hvor jeg vil fremgå med en tvangslukning.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på den rådgiver du snakker med.

Ingen har svar på dette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ja formentlig er det kun i forbindelse med når du skal stifte firma. Det kan ikke 100% udelukkes at nogen checker personer i alt fra CVR til RKI osv og ser det og måske får mindsket lyst til lån, men udgangspunktet er nok alene i forhold til at stifte nyt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Mange tak for alle svar. De er meget brugbar for mig.

Så nu skal jeg blot lade være og indsende et regnskab her d. 1/5 og så kører det automatisk sin gang?

Men har jeg stadig adgang til min indbakke samt virk.dk under lukningen? Hvis ikke, får jeg jo ikke de beskeder de sender som jeg skal svare på.

Tænker også på, hvis man lukkede sit firma, vil det også fremgå af CVR.dk. Så tænker ikke det får nogen betydning for mig i fremtiden at selvskabet tvangslukkes. Jeg vil altid kunne dokumetere overfor banken med mine bilag at jeg ikke skyldte penge ud til kreditor. Med undtagelse af -800 dkk så påfaldt de firmaet skulle lukkes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det kan ikke 100% udelukkes at nogen checker personer i alt fra CVR til RKI osv og ser det og måske får mindsket lyst til lå

Næ - det er der nogle erhverv som gør som en del af deres ansættelse og hvor en registrering for tvangsopløsning kan være belastende..... Dertil måske åbning af nye konti, finde ny bank mv....

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Når en advokat tager over dit selskab, bliver dit nem-id lukket.

Jeg anbefaler bestemt du afmelder dig som direktør istedet for ikke sende årsregnskab , da når du ikke sender dit årsregnskab kan give bøder op til 4000 kr før det bliver sendt til skifteretten.

Og de 4000 er 100% personligt hæftelse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Bøden for manglende indsendelse bliver jo dumt nok først opkrævet når regnskabet indsendes. Så intet regnskab ingen bøde......

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Når en advokat tager over dit selskab, bliver dit nem-id lukket.

Jeg anbefaler bestemt du afmelder dig som direktør istedet for ikke sende årsregnskab , da når du ikke sender dit årsregnskab kan give bøder op til 4000 kr før det bliver sendt til skifteretten.

Og de 4000 er 100% personligt hæftelse

nej - underligt nok bortfalder de (3000) for manglende regnskab når man tvangslukkes og aldrig indsender det - 
Jeg ved EOS ser på om ikke det er tosset at loven er lavet sådan (bod falder først NÅR regnskabet for sent indsendes = indsendes faktisk - så indsendes intet - er det gratis) Ligeså kunne moms 800 kr som også være en personlig bod til ledelsen (er det jo lidt i og med der ikke er fradrag for den) - Selv om man beskyttes af selskab, kunne man godt have lidt personligt ansvar som ledelse og ikke smide alt over på det offentlige ved lukning - men i alle fald - bod for for sent regnskab falder ikke ved tvangslukning som det er idag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg hænger ikke på de par tusinde ved tvangslukning?

Jeg er bange for konsekvenserne ved en tvangslukning. Hvis den kan få indflydelse på min private økonomi osv i fremtiden.

HVIS jeg nu vil lukke firmaet selv, betale SKAT gebyret. Kan jeg tage ned på et skattekontor lokalt med min computer og regnskab eller på borgerservice og få en til at hjælpe mig med at lukke firmaet?

Jeg kan simpelthen ikke selv finde rundt i alle de ting man skal :-( det her driver mig til vanvid.

Tilmeldt 20. Jan 15
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ikke skylder penge i til SKAT, kan du underskrive en erklæring om dette og så lukke selskabet frivilligt. 

https://erhvervsstyrelsen.dk/luk-virksomhed

Syntes der er rigtig mange der åbner iværksætterselskaber uden at gøre sig de fornødne overvejelser inden. 
Som du, og mange andre, har erfaret, er det rigtig bøvlet med et selskab. Og mange af dem der har stiftet et IVS kunne helt sikkert uden problemer have kørt det som en enkeltmandsvirksomhed, som er langt lettere at administrere, og lukke hvis der er behov for dette. 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)