Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Luk IVS selvskab

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Har læst mange af John Hannover’s indlæg herinde samt læst på hans blog om dette emne. Men jeg har store problemer med at finde ud af hvordan jeg præcis lukker mit IVS selvskab.

Jeg stiftede det for 1 år siden og har kun haft få salg til små penge. Selvskabet har “udlæg til ansatte” som er mig personligt på knap -12.000 dkk.

Selvskabet har ingen gæld - med undtagelse af et gebyr på 800 dkk til SKAT for en for sent anmeldt moms for den seneste moms periode.

Jeg ønsker IKKE at betale dette gebyr da jeg vil lukke mit IVS selvskab. Men jeg har ikke styr på hvordan jeg får det lukket med “egen erklæring” osv. Jeg har hellere ikke styr på det regnskab jeg skal indsende til erhvervsstyrelsen. Mit hovede er ved at eksplodere over problemerne nu.

Kan jeg lade mig “tvangsopløse”? Og i givet fald, hvordan gør jeg det så i praksis? Og jeg kan vel ikke hæfte personligt med min privat økonomi for SKAT’s gebyr på 800 dkk?

Håber VIRKELIG nogen vil tage sig tid og svare og hjælpe mig. Jeg er ved at opgive og miste modet :-(

Venlig hilsen
Kenneth.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver automatisk sendt til tvangslukning hvis du ikke laver regnskab eller afmelder dig som direktør. Jeg mener de 800 kr faktisk er en personlig bod men er ikke sikker
Udlæg til ansatte som er dig? = det løn der ikke er indberettet eller penge du har tilgode? Hvis du har penge til gode så er de bare mistet - hvis det er penge du har hævet vil skrifteretten gå hårdt efter dig for at få pengene ind med skat og alt
Du hæfter ellers ikke personligt men det vil for altid fremgå af dit navn CVR, at du blev tvangopløst hvilket ikke er en fordel i forhold til bank og andre for næste gang, men der er masser af IVS af din type - den selskabstype tiltrækker mange som ikke har orden i ret meget desværre, så du er ikke alene om at overlade det til samfundet = os andre - at betale for skifteret og rykkere og alt - for at sige det lidt hårdt men sandt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John!

Tusind tak for hurtigt svar. De næsten -12.000 dkk er penge jeg personligt har lagt ud for varerlager, mateialer osv. Så det er mine egne penge - og IKKE penge jeg har udbetalt.

De eneste penge jeg har fået udbetalt er godt + 1500 dkk tilbage i moms for de købte matrialer.

Jeg regner ikke med jeg nogensinde skal starte en virksomhed op igen. Det vil vel kun fremgå på CVR.dk og kun have indflydelse hvis jeg en dag vil stifte en virksomhed igen? - hvis jeg f. eks skal låne penge privat i banken, betyder min tvangsopløsning vel ingenting?

Hvordan forholder det sig med mit resterende lager? Jeg solgte fiskefoder til havedamsfisk og har for ca. 3000 dkk i indkøb stående tilbage på lager. Må jeg selv beholde det, når selvskabet skylder mig næsten - 12.000 dkk eller hvad skal jeg gøre med varene?

Udover det, så siger du, at jeg blot skal lade være og foretage mig mere, og så går selvskabet automatisk i opløsning UDEN jeg kommer til at hæfte personligt for noget økonomisk?

Skal jeg ringe til SKAT og spørge dem om jeg hæfter personligt for de 800 dkk eller om de blot er tabt for dem i selvskabet da selvskabet ingen kapital har.

Selvskabet skylder som skrevet INGEN penge til leverandør eller andre da ALT udover gebyret på 800 dkk til SKAT ER betalt - men når selvskabet alligevel skal lukkes vil jeg IKKE betale de 800 dkk. Har allerede tabt næsten 12.000 dkk af min personlige formue.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du må ikke beholde varelager - men det vil du få besked om fra skifteretten og det er da muligt de ikke vil rode med det og bare lade dig beholde det men udgangspunktet er at du skal fortælle skifteretten hvad du har på lager - hvad du har af gæld hvad du har af skat og moms osv (helst jo have et regnskab) og de kan også fortælle dig om de 800 kr i moms bare bortfalder eller ses som personlig bod

At drive selskab handler jo så heller ikke om hvad man IKKE vil betale. Du har jo drevet selskab og har jo trukket på arbejde hos det offentlige og ikke indberettet moms til tiden og skulle rykkes. Det er jo i princip enten dig - som laver fejlen - eller alle os andre der betaler. En tvangslukning i sig selv kan koste os andre alt fra 5 til 15.000 kr som du også slipper for - men pengene skal jo komme et sted fra - f.eks alle os andre

vh John  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Okay så jeg får besked senere i forløbet angående mit varerlager. Gælder det ogsp forbrugsmatrialer som tape dispenser, foder spande, klistermærker osv?

Hvis jeg ender med at hæfte personligt for de -800 dkk i gebyr, så vil beløbet vel meget højere når og hvis jeg engang skal hæfte personligt, for det løber jo renter på i alle de mange måneder de bruger på at få lukket selvskabet?

Jeg har et regnskab. Eller nærmere et overblik over alle mine indkøb og mine få salg i Dinero. Så der kan jeg fremvise alt. Har alle billag elektronisk og på udprint.

Hvis jeg vælger tvangslukningen, skal jeg så selv ind og afmelde mig fra moms osv, eller sker det også automatisk hvis jeg ikke gør mere i selvskabet?

Hvad med de +1500 dkk som jeg har fået tilbage i moms. Dem har jeg overført og udbetalt til mig selv - da selvskabet har “udlæg til ansatte” altså mig personligt, for -12.000 dkk. Skal jeg betale de penge tilbage, eller må jeg beholde dem nu de er overført + selvskabet altså skylder mig de penge.

Mange tak fof hjælpen!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth8500:
Okay så jeg får besked senere i forløbet angående mit varerlager. Gælder det ogsp forbrugsmatrialer som tape dispenser, foder spande, klistermærker osv?
i princip tilhører alt det dit IVS der lukker - men mon ikke skifteretten bare lader det være
Ved tvangslukning gennemføres (og det gør det jo hvis du ikke sender regnskabskab ind eller afmelder direktør) så skal du ikke gøre andet end svare skifteretten på deres spørgsmål, ved møde eller måske tilmed telefon. Jeg ville beholde de 1500 hvis du har bogført udlæg for 12000 og nu bare har udlæg for 10.500 og det er sket inden tvangslukning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker heller ikke umiddelbart at skifteretten vil have foder eller forbrugsmatrialer tilbage. Foderet udløber desuden nu i 8 måneder i år.

De + 1500 dkk jeg fik tilbage i moms på min firma konto blev oveført og bogført til min personlige konto som “udlæg til ansatte” d. 11.01.18.

Alle mine bilag er i Dinero så jeg kan fremvise at selvskabet stadig skylder mig næsten 12.000 dkk.
Så du mener jeg må beholde pengene?

Hvordan finder jeg ud af om det gebyr på -800 dkk er personlig hæftelse? Jeg tør ikke lade dem stå i måneder før skifteretten melder tilbage. For i de måneder som går vil der jo løbe renter på og beløbet kan ende med at være meget højt til den tid?

Når jeg ikke insender regnskab og jeg derfor automatisk bliver tvangslukket, har jeg så stadig adgang til min e-boks indbakke samt login på virk.dk så jeg kan se når skifteretten osv skriver til mig og jeg kan svarer på deres spørgsmål?

+ når jeg tvanglukkes, så skal jeg vel ikke gøre mere nu? Hverken indberette moms eller noget andet? Har lige indberettet moms for 1. kvartal 2018. Så jeg så bare lade stå til nu og så går tvangslukningen automatisk sin gang UDEN jeg på nogen måde eller form ender med at hæfte personligt for en masse penge pga. nogle omkostninger i det offentlige system eller andet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth8500:
Hvordan finder jeg ud af om det gebyr på -800 dkk er personlig hæftelse?

Gebyret på de 800 kr er til virksomheden og dermed også den som hæfter. Desværre er beløbet så småt at der næppe er nogen som vil køre en sag om hæftelsesgennembrud for dette beløb. Her er der også kun fællesskabet til at betale for dette.

Tilmeldt 8. Apr 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Whiskey.


Er du 100% sikker på at det er selvskabet som hæfter for de -800 dkk i gebyr, og at jeg personligt ikke kommer til at hæfte for pengene + de renter som løber oven i de -800 dkk de måneder de bruger på at få lukket selvskabet?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth, de 800 kr hæfter selskabet for og ikke dig personligt medmindre skifteretten beslutter det, men der skal man drive ulovlig firma hvis retten beslutter det.

De 12.000 kr du har lånt selskabet er tabt.

Varebeholding tilhøre selskabet.

Du skal bare afmelde dig som direktør så bliver det sendt til tvanglukking.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)