Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer CVR nr hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyligt uddannet pilatestræner. Ønsker hjælp fra kyndige om opstart eget studie?
Jeg er helt grøn og ønsker råd “for dummes”

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt behøver du først et cvr-nr., hvis du regner med at omsætte for 50.000 kr. eller derover i løbet af 12 løbende måneder. Så skal du nemlig være momsregistreret, og det betyder samtidig et cvr-nr. :)

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Min kollega har sexologpraksis og nævnte at man ikke skal være momsreg hvis man sælger ydelser og ikke produkter?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mollypp:

Ok. Min kollega har sexologpraksis og nævnte at man ikke skal være momsreg hvis man sælger ydelser og ikke produkter?

det er i alle fald galt. Det som KAN være rigtigt er at "lægebegrundede" sundhedsydelser - for folk der er uddannede inden for den type områder, normalt vil være omfattet af lønsumsafgift - men det gælder slet ikke generelt "ydelser" som er momspligtige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mollypp:

Nyligt uddannet pilatestræner. Ønsker hjælp fra kyndige om opstart eget studie?
Jeg er helt grøn og ønsker råd “for dummes”

Hvis dit pilates studie kun skal være med holdtræning, er du ikke momspligtig. Du vil dog blive lønsumsafgiftspligtig.

Det er i øvrigt ikke korrekt, det din bekendte har fortalt dig. Ydelser er generelt momspligtige. Men nogle bestemte varer og ydelser er fritaget fra den generelle momspligt. For dit vedkommende er den relevante undtagelse "undervisning i legemsøvelser".

Hvis du vil sælge personlig træning, energibarer, proteindrikke, tøj og lignende vil dette være momspligtigt, hvis du sælger for over 50.000 kr. årligt.

Husk i øvrigt at få lavet et budget, så du får overblik over behov for investeringer, og et realistisk bud på hvor mange brugere du skal have, for at du selv kan få en rimelig løn for dit arbejde.

Tilmeldt 6. Apr 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for kommentarer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)