Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat selvangivelse og selskab 2017

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg har et IVS selskab og er I gang med at selvangive privat for 2017 årsopgørelsen. Her har jeg en række spørgsmål, det er svært at finde information på online:
1. Under afsnittet "Virksomhedsindkomst og fradrag", skal man så angive noget, hvis man har et selskab og ikke en virksomhed?

Jeg har også nogle private aktieindtægter fra Degiro, der ikke er blevet indberettet automatisk:
2. I hvilket felt angives udlanske ETF indkomster i årsopgørelsen (købt privat, ikke gennem selskabet)?
3. I hvilket felt angives udlanske aktie udbytter (privat)

Mange tak.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt til at du spørger hvordan du angiver for dit IVS i en personlig selvangivelse. Det gør du i alle fald ikke. IVS har sin egen årsrapport og sin egen selvangivelse hos skat

Du eneste det kan påvirke din personlig selvangivelse med er hvis du har fået løn eller udbytte, og det skal selskabet jo så have indberettet med det samme og du kan jo så se det i årsopgørelsen uden at udfylde noget

Jeg TROR det du roder i er punkter for personlig virksomhed

Udenlandsk indkomst- aktier uden for dansk depot mm har sin egen blanket mig bekendt, jeg mener det er denne https://skat.dk/skat.aspx?oId=56180&chk=214849 og der er anvising til rubrik numrene. Den hører til din private selvangivelse, da det jo ikke er firmaets

Der kan så være forhold omkring, at du vel kan have betalt skat af udbyttet i landet aktien eller EFT ligger i - og der skal der så modregnet. Der må du enten vente på andre eller lige tage en hurtig tur rundt om en revisor.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Aug 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,
Tak for dit svar.
Har rettet i mit indlæg, så det er tydeligt at det er selvangivelse for privat.
Ja kan forstå der ikke skal angives noget for selskaber her.

Angående udbytte af udlanske ETFer i Degiro kan jeg nemlig også se, at jeg har betalt udlandsk skat af udbytter, som jeg gerne vil få fratrukket og betale dansk skat af. Holder øje med om der kommer et svar på dette i tråden

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)