Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til struktur af virksomhed med flere ejere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejj!!
Jeg søger hjælp til min virksomhed, som er eget af i alt 8 personer
Virksomheden startede som et hyggeligt lille lokalt firma og strukturen er stadig derefter, selvom firmaet efterhånden er blevet stort eller i hvert fald større. 

-Medejere får samme løn som ansatte - Timelønnet.

-Der er ingen bonusser udbetalt til medejere.

-Der er ingen værdiansættelse og når/hvis folk går ud af firmaet, har vi ingen regler for hvordan det foregår. Man får typisk sit indskud+en lille bonus på 5000kr ca.



Firmaet er efterhånden blevet et større firma og for at jeg selv og de andre medejere ser et potentiale i at være medejer af firmaet og fortsat få det til at vokse, skal der ske et eller andet. Der bliver lagt rigtig meget arbejde fra mange ejeres side, men der ses ofte ingen ide i det, da man ikke får penge efter hvor meget firmaet er værd eller hvor meget der tjenes. 

Jeg håber meget på at her er nogen erfarne, som vil dele ud af deres viden..

På forhånd tak for jeres tid!

VH

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I burde få lavet en ejeraftale. En ejeraftale beskriver præcist hvordan alle skal forholde sig i det tilfælde nogle vil ud. Værdiansættelse kan man få sin revisor til at lave, således man kan afregne korrekt og sælge korrekt til øvrige medejere. I en ejeraftale kan man også beskrive de enkeltes roller i virksomheden.

Fra Årslev
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 254
Fra  KH Finans Danmark ApS Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil gerne hjælpe jer. Kontakt mig gerne på kh@firmafokus.dk eller tlf. 71 99 22 64.

Mvh. Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan “ejet af 8 personer”. Er det et CVR og så et I/S eller et selskab? Det skal jo helst være bare sådan lidt formaliseerret når I taler om der er indskud og nogen får lille bonus osv - jeg tænker ret skattemæssigt, så I ikke pludseligt får en stor overraskelse.
Et svar vil meget afhænge af,, om i er I/S eller selskab som IVS - ApS i hvilket fald vel alle udbetalinger til medarbejdere er sket med skatteindbetalinger og alt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)