Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stop af uddannelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation, hvor jeg har dumpet min trinprøve til ernæringshjælper (jeg er ved at tag hele uddannelsen til Ernæringsassistent) 

Mit problem er at jeg kan sådan set godt komme op til en ny prøve, men ved ikke om jeg vil. Sagen er nemlig at den her uddannelse ikke er det jeg har lyst, men mere et krav fra jobcentret. 

Stod det til mig, så vil jeg gerne have noget med enten mennesker eller dyr at gøre, men ved endnu ikke hvad. 

Jeg er bare bange for at stoppe, fordi jeg ikke vil have jobcentret efter mig igen og jeg er nervøs for hvad fremtiden bringer hvis jeg vælger at sige stop.

Jeg er 23 år og har ingen anelse om hvad jeg vil, ligesom mange andre i min situation gør. Men er det rigtigt at jeg virkelig skal tag en uddannelse som ikke er noget jeg vil? 

Jobcenteret vil prøve at sende mig i ny uddannelse, det ved jeg. Det var også derfor at jeg valgte at tag den her. Men har i nogen forslag til hvad man gør i den her situation og har i evt selv stået i den? Hvad hør man, og hvordan finder man ud af hvad man vil? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

En måde at undgå jobcenter på er at tage et arbejde. Du kan ikke som 23 årig sidde fast i en jobcentermølle. Der er arbejde at få, ofte noget mindre morsomt i starten, men der er jobs at få - så det er skridt nr 1 for en 23 årig. Ud af dagpenge ved at komme i job - og så overveje uddannelsen

Næste skridt er at overveje uddannelse med mennesker  - pædagog - SOSU osv. og der kan du jo med fordel tage job inden for den type - pædagog medhjælper - gøre rent på plejehjem for at snuse til atmosfæren - ofte kan starten være noget med week-end timer også i sådan start job - men kom i gang og tænks slet ikke i hvad job center kan og vil tvinge dig til - ta ansvar for dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Feb 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kære Miaes,

Jeg var hvor du er nu, for præcis 7 år siden.

Jeg dumpede matematik i gym, og supplerede efterfølgende matematik på B-niveau og bestod. Jeg kom ind på uddannelsen markedsføringsøkonom og troede det var det jeg ville, men jeg endte med, at dropped ud.

Så var jeg ude og opleve verden, og rejste en del, og derefter kom jeg ind på ambulanceredder uddannelsen, og droppede ud igen.

3. gang jeg kom ind på en uddannelse, blev jeg glad for det, og forsætter stadig. Jeg er faktisk i gang med, at skrive min bachelor opgave, og starter forhåbentlig på en kandidat efter sommerferien. Jeg har i forbindelse med mit studie fået arbejde et arbejde som marketing assistant i et advokatbureau og jeg er overlykkelig! 

Min pointe er, der er håb derude, men det kræver at du aktivt søger dette håb! Er du ikke tilfreds, så hop ud! Men du skal virkelig være enig med dig selv i, at det er det rigtige valg. Du skal ikke bare droppe ud, fordi det er en lorte periode, man må også bide i det sure æble i ny og næ. 

Håber det kunne hjælpe!

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

miaes:
Mit problem er at jeg kan sådan set godt komme op til en ny prøve, men ved ikke om jeg vil. Sagen er nemlig at den her uddannelse ikke er det jeg har lyst, men mere et krav fra jobcentret. 

Det er jo helt forkert at starte på en uddanelse man ikke har lyst til.

Men det kræver at man tager ansvar selv for at komme igang med noget man gerne vil. Du er nødtil at tage en beslutning selv og tage ansvar for dine egne valg. Hvis ikke der var en fælleskasse som du kan leve af, havde du været nød til at gøre noget aktivt selv for længe siden.

Det hjælper dig ikke til noget positivt at tage prøven igen, med mindre du vil gøre en aktiv indsats for at få noget ud af den uddanelse du går på. Grib den chance det her er til at tage ansvar for dit eget livs retning.

Håber du finder det der er bedst for dig.

Tilmeldt 18. Mar 18
Indlæg ialt: 26
Fra  aktier Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er stadig ung. Få rettet op på ting, og gør oget ved dem nu før tiden flyver og du sidder fast i ingenting.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)