Hej Jeg har i 2016 brugt VSO, og det opsparede overskud har jeg hævet i 2017. På min forskudsopgørelse for 2017 har jeg registreret dette udtræk, som jo så bliver beskattet 22%. Nu sidder jeg med årsopgørelsen for 2017, og vil gerne stoppe med brugen af VSO. Derfor har jeg markeret ja i rubrik 140, og skrevet 0 i rubrik 151. Men når jeg sender den igennem får jeg følgende fejl: Din nye årsopgørelse er ikke klar endnu
Du skal i rubrik 140, 141, 147 vælge, at du vil beskattes efter virksomhedsordningen. Vil du ikke bruge ordningen, skal du udfylde rubrik 151 (beløbet står på dit servicebrev). Vælg Ret årsopgørelsen for at udfylde rubrikkerne.
Men disse felter har jeg jo netop udfyldt!? Hvordan kommer jeg videre, når jeg vil ud af VSO? |
Skriv til SKAT og spørg dem.
Jeg havde i weekenden en tilsvarende oplevelse, hvor jeg ikke kunne afslutte en selvangivelse. På spørgsmålet om der var indkomst fra Danmark var svaret nej. Kunne ikke afslutte uden at skulle skrive et beløb i et felt. 0 ville det ikke acceptere...... Så noget kunne tyde på at der stadigvæk er et par småskavanker i systemet. Min oplevelse har jeg haft tidligere og SKAT har altid løst det hurtigt og effektivt.