Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgå fra virksomhedsskatteordningen - årsopgørelse hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i 2016 brugt VSO, og det opsparede overskud har jeg hævet i 2017. På min forskudsopgørelse for 2017 har jeg registreret dette udtræk, som jo så bliver beskattet 22%.

Nu sidder jeg med årsopgørelsen for 2017, og vil gerne stoppe med brugen af VSO. Derfor har jeg markeret ja i rubrik 140, og skrevet 0 i rubrik 151.

Men når jeg sender den igennem får jeg følgende fejl:

Din nye årsopgørelse er ikke klar endnu
Du skal i rubrik 140, 141, 147 vælge, at du vil beskattes efter virksomhedsordningen. Vil du ikke bruge ordningen, skal du udfylde rubrik 151 (beløbet står på dit servicebrev). Vælg Ret årsopgørelsen for at udfylde rubrikkerne.

Men disse felter har jeg jo netop udfyldt!?

Hvordan kommer jeg videre, når jeg vil ud af VSO?

Ung iværksætter! Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:34

Skriv til SKAT og spørg dem. 

Jeg havde i weekenden en tilsvarende oplevelse, hvor jeg ikke kunne afslutte en selvangivelse. På spørgsmålet om der var indkomst fra Danmark var svaret nej. Kunne ikke afslutte uden at skulle skrive et beløb i et felt. 0 ville det ikke acceptere...... Så noget kunne tyde på at der stadigvæk er et par småskavanker i systemet. Min oplevelse har jeg haft tidligere og SKAT har altid løst det hurtigt og effektivt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39

Jeg havde et problem i felt 30 hvor jeg også i år faktisk skulle skrive 0 og den svarede, at jeg skulle skrive et tal uden decimaler. Jeg prøvede så med 2 x 0 (00) i stedet for bare ET 0 og plops gik den igennem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)