Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har jeg af rettigheder/muligheder ift. kontrakt?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Skygge Manden:

Hej Jannik.

Jeg undskylder hvis jeg skriver noget som du tager tungt, men jeg siger det lige ud.

Hvorfor helved oprettede du et aps, hvis du alligevel underskriver et dokument hvor du hæfter personligt.

Så kunne i lige så godt oprette et I/S.

Grunden til man opretter et IVS/aps eller A/S er primært fordi der er begrænset hæftelse, der kan også være andre grunde.

ALDRIG hæft personligt hvis du har et selskab. Det er noget af det dummeste man kan gøre.

Jeg ved man gøre det ved oprettelse af lån osv, men det er også forståeligt. Men at indgå kontrakter med andre firma med personligt hæftelse er virkeligt virkeligt hul i hovedet fordi du ved ALDRIG hvordan det vil gå.

I fremtiden . Tænk dig godt om før du underskriver noget.

Og for det andet, ejer kan ikke underskrive ting på vejne af et selskab. Det er kun ledelsen der kan gøre det.

Du skal være tegneberettede, ellers er det ugyldigt.

Det er altid let at være  bagklog, når man er ung og naiv (naiv er ikke negativt ment, man har bare ikke fået livets store tæsk endnu, og derfor er paraderne ikke oppe).

Så det hjælper næppe trådstarter meget det der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er dette ikke mit speciale på nogen måde, men jeg kan ikke forestille mig, at I kan hæfte i hverken 5 eller 10 år, hvis lejemålet bliver udlejet. Så får ejeren jo en leje ind, og når firmaet/personen får det fra anden side, må det betyde, at I fritages i den periode, med mindre den lejes ud til et lavere beløb, så vil I hæfte for differencen.

Det smarteste er at være en smule proaktiv, dvs kontakte udlejer, fortælle om din situation og så prøve at finde en løsning derfra. Udlejer har intet ud af at give dig eller dine partnere en kæmpe gæld, da det ikke giver penge på kistebunden. Og studere du osv, så er der meget lange udsigter til, at udlejer får penge ind.

Det er ihvertfald umildbart den vej, som jeg vil anbefale, at du går, udlejer er også et menneske, og en god dialog, kan ofte føre til en god løsning, omend du nok i et eller andet omfang ender med at skulle betale et eller andet beløb...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej skygge manden.

Slet ikke, jeg er fuldstændig enig med dig.

Du kan tro jeg bebrejder mig selv.

Jeg startede det ikke selv, jeg blev kontaktet den gang af mine 2 partnere jeg har nævnt lægnere oppe, der dersværre gik bag min ryg.

Den ene er en kæmpe fantast, mega manipulerende og bildte mig guld og grønne skove ind - Jeg var bund naiv og syntes det lød fantastisk, han havde jo haft adskillige virksomhedder med sin ven her (den 2 partner), og det kørte bare for dem og deres netværk.

Så jeg indvilligede i det og ville selvfølgelig gerne ride med på bølgen, så jeg indtrådte som direktør med dem uden at sætte mig ind i det (da de jo havde styr på det hele).
Jeg betalte gennem min hjælp i butikken og tog et personligt lån i banken på 50.000kr, det er heldigvis snart betalt af.

Men du kan tro, det har været nogle dyre men gode lærepenge nu. Jeg gør det ALDRIG igen, uden at tænke mig om, og ellers klare tingene selv.

Mvh Jannik

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for det :)

Men det er skam helt okay. Du har helt ret dog mht. naivitet og livets tæsk. Men jeg er trods alt gammel nok til at tage beslutningen selv, desværre blev konsekvenserne noget større end jeg nogensinde havde regnet med.

Men sådan er det. Jeg tager kontakt til min advokat som det første i morgen og notere alle jeres gode råd.

Jannik

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen John.

Vi hæfter alle 3.

Så det bliver heldigvis delt i 3.

Men jeg har ikke anden indkomst end SU, så det vil være komplet umuligt for mig at fremskaffe den slags penge.

Men jeg kontakter advokaten i morgen og dernæst udlejer og så må jeg se hvad de siger.

Forhåbentlig vil udlejer leje ud snarest muligt og måske kan kontrakten gå videre til nye lejere.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker Bare, hvis det virkelig kørte for dem med andre firma, hvorfor de overhovedet kontakte dig ?

Allerede der er der røde lamper der blinker.

Og som du siger igen hvis det kørte for dem rigtig godt, hvorfor skulle du låne 50.000 kr? Hvorfor har de brug for dine penge hvis de selv har en del penge?

Rød lampe nr 2.

Jeg vil gerne give dig et rigtig godt råd som du KAN brug i fremtiden.

Det med at man smider penge i et selskab, og "regner med de har styr på det" lugter rigtig langt væk.

Man skal altid holde folk i kort snor, se selv bare i stor selskaber , hvor bestyrelsen holder direktøren i kort snor og ejerne holder bestyrrlesen i kort snor. Håber du fik pointen.

Selfø kan man være passiv investor, men så er det ikke hvem som helst man smider sine penge efter.

Ellers ind for erhverv, når du investere , skal du selv lave din research, få et indblik i forretning , få regnskaber, få indblik i økonomien osv.

Man skal aldrig nogensinde tænke " de har styre på det og jeg kigger på side linjen".

Undskyld , jeg hakker ikke ned på dig, det må du ikke tro, men jeg hader når folk tager røven på andre. Jeg hader det som pest.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej nej det gik SLET Ikke godt for dem! Alle deres virksomheder var lukket ned, ved ikke om det var gået konkurs, men jeg ved de aldrig førte til noget.
Jeg slog dem selvfølgelig op, men jeg havde ikke nogen indsigt i hvordan de ellers havde kørt det eller deres historie.

Men jeg er helt enig, alle faresignaler var der, men jeg var blind og dum.
Dine råd kan du tro jeg tager med mig, dem har jeg allerede lært.


Side 2 ud af 2 (18 indlæg)