Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har jeg af rettigheder/muligheder ift. kontrakt?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 18
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er endt i noget af en kattepine efter en ubehagels afslutning på min virksomhed.
Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening i håb om at kunne finde en løsning.

Helt kort, startede jeg i 2016 en virksomhed med en partnerne, disse 2 partnere var på daværende tidspunkt de eneste 2 direktører i vores ApS selskab, det blev jeg først noget senere i forløbet.
Mine 2 partnere snød mig desværre, vi gik konkurs og vi/jeg hæfter nu på en ærgerlig kontrakt - Der umiddelbart har store konsekvenser for mig og min fremtid, jeg er studerende og har derfor kun min SU(ja, det er ris til egen røv), men håber på I kan fortælle mig om der er NOGET som helst der kan gøres?!
Vi er igang med retsag pt.

Vi fandt og startede en fysisk butik, vi underskreve alle 3 kontrakten, de 2 direktører og jeg (jeg blev som sagt først direktør senere hen). Kontrakten blev underskrevet med virksomheden ApS som ny lejer, men samtidigt med vores alle 3 navne.

Kontrakten siger vi hæfter personligt fra 2016-2026, med 10års uopsigelighed fra udlejers side.
Derudover står der følgende ovenover vores personlige underskrifter:

"Til sikkerhed for promte og skadesløs opfyldelse af alle lejer påhvilende forpligtelser i henhold til nærværende lejekontrakt, påtager, undertegnede sig herved selvskyldnerkauktion.
Kauktionen omfatter tillige stigninger i lejen og/eller andre pligtige pengeydelser i lejeforholdet.
Kauktionen er gældende uanset henstand, som udlejer måtte yde lejer. Forpligtelsen løber min. til 01/07/2021 og i hele lejemålets lejeperiode."

Hvad tænker i? Er der nogle forhåbninger om at kunne komme ud af denne inden 2026.... Eller står jeg til at ende i en gigantiskgæld.