Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adword kontra SEO - Hvor skal jeg lægge mine penge?

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linda Bøg:

Jeg vil ANBEFALE, man får sit SEO til at spille før man lokker kunderne ind på sit site. Og selvfølgelig får enhver da kigget på sit SEO inden man overhovedet offentliggør sit site - man skal gøre det ordentligt fra start af - be om!

Har du først lokket kunderne ind og dit site ikke spiller, så smutter kunderne igen. Kan de ikke finde ud af fx at navigerer rundt og finde det de har brug for, så swiper de videre. 

Det er simpelthen noget sludder. Inden man kommenterer, bør man sikre, at man ved lidt om det, som man skriver om - og det gør du tydeligvis ikke.

En hjemmeside kan sagtens spille max. i forhold til brugerne, selvom SEO er mangelfuld/dårlig.

F.eks. har relevante backlinks stor betydning for SEO, men de har absolut intet med brugernes oplevelser på siden at gøre.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Bøg:

Jeg vil ANBEFALE, man får sit SEO til at spille før man lokker kunderne ind på sit site. Og selvfølgelig får enhver da kigget på sit SEO inden man overhovedet offentliggør sit site - man skal gøre det ordentligt fra start af - be om!

Har du først lokket kunderne ind og dit site ikke spiller, så smutter kunderne igen. Kan de ikke finde ud af fx at navigerer rundt og finde det de har brug for, så swiper de videre. 

AdWords er “bare” den nemme, betalte udvej. Dét er ikke optimalt i min optik. Du skal hele tiden holde øje med AdWords. Optimerer du dit SEO korrekt er holdbarheden langt længere.

Beklager ordkløveriet, men man kan da sagtens have et godt, velfungerende og konverteringsoptimeret website, uden det er lagt kræfter i SEO. Er man f.eks. i et håbløst konkurrencepræget marked kan det være en umulig kamp at komme på side 1, hvorfor pengene kan være bedre anvendt på AdWords.

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt ok.

Selvfølgelig. Man er nødt til at kigge på konkurrencen samtidig. Men man er også nødt til at ‘gøre det bedre’ end sine konkurrenter, og det kan man sagtens gøre via SEO på sit site 👍

Jeg er fan af AdWords(og andre kampagner)så snart jeg ved, at mit SEO er optimeret hertil.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linda Bøg:
og det kan man sagtens gøre via SEO på sit site 👍
Så har jeg et job til dig.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicolai Lundgaard:

Linda Bøg:
og det kan man sagtens gøre via SEO på sit site 👍
Så har jeg et job til dig.

Det har jeg også 😂😂😂

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er da i et farligt humør!

Men den kan blive meget bedre konverteringsmæssigt, hvis du har gjort dit SEO arbejde ordentligt 👍

Backlinks har kæmpe betydning, især de ‘rigtige’ ✅

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Bøg:

Men den kan blive meget bedre konverteringsmæssigt, hvis du har gjort dit SEO arbejde ordentligt 👍

Du får det til at lyde som om, at SEO er altafgørende for brugernes oplevelse på en hjemmeside, hvilket ikke bliver rigtigt, at du gentager det.

Hvis brugerne oplever Et passende godt webdesign, hurtig load, og gode CTA'er - call to action, som brugerne interagerer på, er det naturligvis også SEO, fordi det er med til at forbedre brugerne oplevelser, hvilket smitter af på placeringen i søgemaskinernes indeksering.

Men der findes masser af hjemmesider med forkert brug af bl.a.:

Meta tags - side titel, beskrivelser, canonical, OpenGraph, TwitterCards, publiceringsdato og forfatter 

Strukturerede data

HTML tags - sprog, H1, H2, etc., P, navne på billedfiler, manglende ALT tekst og taps

Langt under 500 ord på de enkelte sider - mange brugere vil meget hellere navigere efter billeder, men Google skal oftest bruge en semantisk tekst på 500+ ord for at forstå indholdet

Og sådan kunne jeg blive ved...

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv skriver:

“Hvis brugerne oplever Et passende godt webdesign, hurtig load, og gode CTA'er - call to action, som brugerne interagerer på, er det naturligvis også SEO, fordi det er med til at forbedre brugerne oplevelser, hvilket smitter af på placeringen i søgemaskinernes indeksering” 👍

Content med rigtigt placeret keywords H1, H2, H3...... er også vigtigt i forhold til den organiske trafik, men glemt ikke at det skal være kvalitets( herunder også stavningen) content med værdi for forbrugeren. Jeg er fx fan af freebies.

Fra Ottesen
Tilmeldt 28. Jan 18
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Canonical tags og redirrect skal jo bare være på plads... no mercy.

Fra Fyn
Tilmeldt 22. Feb 17
Indlæg ialt: 174
Fra  Klint WebDesign Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Linda Bøg:

Content med rigtigt placeret keywords H1, H2, H3...... er også vigtigt i forhold til den organiske trafik, men glemt ikke at det skal være kvalitets( herunder også stavningen) content med værdi for forbrugeren. Jeg er fx fan af freebies.

Linda Bøg:

Canonical tags og redirrect skal jo bare være på plads... no mercy.

Endnu nogle eks. på, at du er helt galt på den

Brugerne er da fuldstændigt ligeglade med, om der udelukkende er brugt H1, H2, H3... eller H1'ere med forskellige fontstørrelser via inline CSS

Canonical tags og redirect har absolut ingen indflydelse på brugeroplevelsen, når først de er landet på siden

Man siger, at man skal vælge sine kampe med omhu. Jeg håber og tror, at det er gået op for de fleste, at du er inkompetent i forhold til trådens emne.

Derfor stopper jeg her

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)