Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykker for manglende indskudskapital.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I september 2016 benyttede vi en advokat til at oprette to driftsselskaber og et holdingselskab. Alle tre som APS. Firmaerne har derefter driftet uden problemer siden. Den 28. februar 2018 modtager vi et informationsbrev fra Erhvervsstyrelsen om, at selskaberne ryger under tvangsopløsning, da advokaten har glemt at indsende dokumentation for indskudskapital, da han stiftede selskaberne og i øvrigt ikke er vendt tilbage på Erhvervsstyrelsens henvendelser. Det viser sig så nu, meddeler vores revisor, at advokaten fik frataget sin bestalling i 2013 og han derfor heller ingen ansvarsforsikring har. Vi kan i øvrigt heller ikke komme i kontakt med ham. Erhvervsstyrelsen meddeler os ved henvendelse, at der intet kan stilles op og firmaerne lukkes ned.

Det der faktisk undrer mig mest i sagen, er at Erhvervsstyrelsen på 1,5 år på intet tidspunkt har henvendt sig til ledelsen/os og efterspurgt de manglende dokumenter.

Er der nogle herinde med et godt råd, eller kendskab til lignende sager?

Mvh. Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Aldrig hørt nej - og advokaten kan vel personligt forfølges for svindel og tyveri af kapitalen som han jo må have formøblet - uanset han havde miste bestalling

Jeg kender ikke styrelsens procedure for kontol af EK men kan måske undre mig over, at I ikke har bemærket at jeres kapital ikke gik fra advokaten og ind til jeres bankkonto

Om styrelsen først kontrollere ved første regnskab - eller overhovedet normalt kontroller hvis advokater ellers bekræfter - ved jeg ikke, jeg ville ikke tro det var standard, men det ændrer ikke ved, at det har de jo nu, og I er jo så også klar over, at I aldrig har fået kapitalen ind i selskabet? Det er også muligt styrelsen har henvendt sig - mange checker ikke deres firma digitale epost men kun den private

OM revisor kan gøre noget - forudsat kapitalen genskabes - som ved tvangslukning ved jeg ikke, men det ville jeg da bestemt høre ham om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Apr 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Pengene er ikke forsvundet, de står stadig i firmaet. Det er erklæringen for den indskudte kapital, han har "glemt" at indsende til Erhvervsstyrelsen og som nu medfører tvangsopløsningen.

Mvh. Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Jung Jensen:

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Pengene er ikke forsvundet, de står stadig i firmaet. Det er erklæringen for den indskudte kapital, han har "glemt" at indsende til Erhvervsstyrelsen og som nu medfører tvangsopløsningen.

Mvh. Jens

så ville jeg mene revisor må kunne rykke det ud af tvang - hvis kapitalen er fuld og der kan vises forløbet - uden jeg er sikker. Så den "advokat" modtog pengene  og satte dem så tilbage til jeres erhvervskonto - efter at have stiftet for jer - uden erklæringen - så advokaten HAR haft pengene på SIN konto og videresendt-  Mener revisor (godkendt/reg) må få jer genoptaget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
OM revisor kan gøre noget - forudsat kapitalen genskabes - som ved tvangslukning ved jeg ikke, men det ville jeg da bestemt høre ham om

Jeg mener ikke at der er hjemmel til reparation i tilfælde, hvor Erhvervsstyrelsen opdager at der ikke foreligger fuldstændigt grundlag for stiftelsen. Der er kun en vej tvangsopløsning.

Hvis man ikke kan få Erhvervsstyrelsen til at vende det "blinde" øje til så er det ganske problematisk, da der man så skattemæssigt formentlig vil se på det som om der aldrig har eksiteret et aps men derimod gøre personlig beskatning gældende.

Tilmeldt 23. Apr 17
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens have ret, men vi undrer os over, at man ikke henvender sig til virksomhedsejeren i stedet for juristen, ved manglende dokumentation. I brevet står der opført 14 andre virksomheder, som mangler samme dokumentation fra ham.

Erhvervsstyrelsen har så ikke haft held med at få kontakt med juristen, hvilket vi heller ikke har. Han kunne som sådan både være afgået ved døden eller være flyttet til Zimbabwe.

Vi har på ingen måder haft mulighed for at tjekke, at den fornødne dokumentation ikke var indsendt. Når jeg i dag logger ind på Virk.dk, står vores virksomhed som var den i drift og uden anmærkninger i øvrigt.

God dag

Mvh. Jens

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Jung Jensen:
Vi har på ingen måder haft mulighed for at tjekke, at den fornødne dokumentation ikke var indsendt. Når jeg i dag logger ind på Virk.dk, står vores virksomhed som var den i drift og uden anmærkninger i øvrigt.

Det er en sur situation at stå i for jer. Det kan kun understreges at man skal være bevidst om valg af rådgiver og sikre sig at man får alle papirer i forbindelse med stiftelsen. At dokumentationen mangler kan faktisk tjekkes på cvr.dk. Det koster dog og kræver at du vidste at det skal indsendes. Det er så det I betalte juristen for..... 

Krydser fingre for at I finder en løsning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper, Har I hørt Erhvervsstyrelsen om de evt. vil godtage en revisorerklæring på at pengene var indbetalt på klientkonto hos juristen og derfra modtaget igen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

Du har helt ret i at Styrelsen har handlet stærkt kritisabelt og

du bør klage til styrelsens direktør over forløbet.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)