Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er min Photoshop Guru?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 868
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Guru, hjælp mig...

I vores bestræbelser på at optimerer vores arbejdsgange fra foto til billede er på webshoppen har jeg et lille ønske.
Om det kan lade sig gøre? (på jysk  a ve d ikk...)

Lige en lille smule indsigt i hvordan vi gør det idag.
Billeder bliver taget i vores studio, hvor billeder bliver lagt på en server så alle der arbejder med shoppen har adgang til disse.
Billederne bliver redigeret, fjernet baggrund hvor der er en fælles grid så alle billeder bliver ens i dimensionerne.
Billederne bliver gemt som PSD filer, hvorefter der bliver kørt en batch, så filerne får de rigtige størrelser og baggrunde.
Idag har vi så 8 skemaer som beskriver hvor i gridden de enkelte enheder skal være, da der jo er forskel på om der er tale om et par sko eller en jakke.

Kan man gøre følgende:

Lave en template som allerede fra start har de korrekte dimensioner, eller lave en template med ruler som så efterfølgende kan køres en batch på der tilføjer ramme?
det skal være mulig at hente f.eks. 20 billeder(f.eks. jakker) over i Photoshop, så den samme template ligger bagved, og man derfor kan fritlægge og så bare tilpasse produktet til templaten? 
det er vigtig at det oprindelige filnavn ikke bliver ændret på billedet, selvom man bruger en template.

Ideen er så at have 4 forskellige templates alt efter hvilket produkt der skal frittes.

Giver det mening???

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)