Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ISP.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder pt. Og undersøger muligheden for at starte en virksomhed som en side geschæft, jeg har altid ville starte mit eget, har bare ikke kunne finde "guldægget"

Og jeg ved nu ikke om dette er et guldæg, men nu springer jeg ud i det.

Ideèn er lidt at leje en fiberforbindelse ud til et kendt område som ikke har noget internet, og disbruere det videre til de potientelt 160 kunder derude. En Internet service provider.

Jeg har et sted jeg kan smide et rackskab op da jeg kender nogle i området, jeg kan nok godt finde ud af noget med nogle fiberteknikere jeg kender. Jeg er selv elektriker og var arbejdet med netværk før ifht. At lave installationer med routere osv.

Har ringet rundt til flere selskaber og de virker mildest talt ikke til at være interresseret i min idé. Uden at vide det juridiske siger de bare nej, hvilket undre mig lidt og giver mig lidt blod på tanden, hvor er den fair konkurrence hvis de bare har monopol på det hele.

Er der nogle der har nogle gode ideer til hvor jeg starter med det her ?

Er det muligt at trække en forbindelse til et tilslutningssted, købe forbindelsen og sælge den videre ?

Hvor finder jeg ud af om jeg må ?

Hvis jeg skal leje en minigraver og grave et par kilometer kabel ned, sætte et rackskab op og give folk en fantastisk internetløsning for 2-300 kr om måneden er der 15-20.000 at hente om måneden.

Men jeg må sikkert ikke
1: grave et kabel ned
2: videresælge internet
3: tænke selv i den her storebror stat
4: stjæle kunder fra giganterne

Undskyld min lidt rebelske undertone.

Alt hjælp modtages.

Vh. Casper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)