Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankafstemning og bogført banksaldo stemmer. Men forskellige tal?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber en kan hjælpe.

Har lige overtaget en kasserer post i en forening, hvor bankafstemningen stemmer, men det er ikke de samme tal der vises i regnskab kontra banksaldo. Der er hele tiden en difference på +1680,80 til banksaldoens favør.

Jeg har nu tjekket hele 2,5 års regnskab igennem, (hvilket har taget enormt lang tid, hvert år har cirka 1800 bilag) og der har det været det samme tal/difference der har gået igen.

Jeg ville frygtelig gerne have at det var det samme tal begge steder, så ingen forvirring opstår. 

Så nu vil jeg høre om jeg kan bogføre dette tal et sted, som en slags øredifference eller andet forslag

Håber virkelig i forstår mit problem :)

Mvh

Anne-Louise

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 02:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du har banktransaktioner i CSV-format kan jeg give dig et godt tilbud, for at undersøge sagen nærmere.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad være med at bruge tid og penge på det. Det er en god ide og tage det som en kassedifference når beløbet ikke er større, Det er måske små beløb der er kommet over flere år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

RORK:

Hej

Håber en kan hjælpe.

Har lige overtaget en kasserer post i en forening, hvor bankafstemningen stemmer, men det er ikke de samme tal der vises i regnskab kontra banksaldo. Der er hele tiden en difference på +1680,80 til banksaldoens favør.

Jeg har nu tjekket hele 2,5 års regnskab igennem, (hvilket har taget enormt lang tid, hvert år har cirka 1800 bilag) og der har det været det samme tal/difference der har gået igen.

Jeg ville frygtelig gerne have at det var det samme tal begge steder, så ingen forvirring opstår. 

Så nu vil jeg høre om jeg kan bogføre dette tal et sted, som en slags øredifference eller andet forslag

Håber virkelig i forstår mit problem :)

Mvh

Anne-Louise

i en forening ville jeg heller ikke bruge tid på det  men lige orientere bestyrelsen om, at du bogfører en kassedifference/Bankdifference på det beløb og så fremover afstemme med bank helt løbende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Var nu heller ikke interesseret i at bruge penge på det. En foreningskasse er allerede i forvejen spændt for. Og tænkte også at det ikke var så stort et beløb.

Men i min kontoplan, har jeg ingen konto til dette. 

Hvor skal jeg tilføje den mest korrekt. Og hvordan skal jeg lave selve bogføringen?

Anne-Louise

Tilmeldt 5. Mar 18
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar

Mvh

Anne-Louise

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

lav en konto - bank difference - tror jeg ville lægge den i egenkapitalen som en slags mellemregning for ikke at påvirke årets resultat - og så bank som modkonto så den stemmer - og så ellers ud over stepperne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en difference imellem BOGFØRINGEN og REGNSKABET så forstår jeg ikke hvorfor det skal posteres væk? (læs; bankafstemningen stemmer).

Så skal det rigtige beløb da blot tages med i regnskabet, eller det skal undersøges hvorfor en del af beløbet ikke er medtaget? Det må i så fald have været med under en anden post og afstemningen af bogføring til regnskab må i givet fald skulle foretages og ikke noget med bilag eller lignende. Har i en intern/ekstern revisor til og gennemgå tallene, må denne eller tidl. kasserer vel kunne svare på hvorfor bankkontoen ikke er taget med til fuld værdi?

Er der evt. en lille kassekredit/visakort, som står modregnet eller?

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg læser/læste det som at bogføringen hele tiden ikke ikke stemmer med banken - Ellers skulle det være regnskabet ikke stemmer med bogføringen og bare regnskabet der skal ændres men mon ikke det er bogføring der ikke stemmer med bank

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

RORK:

Har lige overtaget en kasserer post i en forening, hvor bankafstemningen stemmer, men det er ikke de samme tal der vises i regnskab kontra banksaldo. Der er hele tiden en difference på +1680,80 til banksaldoens favør.

Det er denne tekst jeg hæfter mig ved. Det er self. muligt at der med regnskab henvises til bogføringen, da der jo er nogle som kalder det dette... Men så er bankafstemningerne jo ikke korrekte (giver ikke mening, at lave en bankafstemning som ikke viser bogføringssaldoen), da de i så fald ikke stemmer noget som helst af.

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)