Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af fotovirksomhed.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg sidder her og vil gerne starte egen fotovirksomhed efter sommerferien. Jeg har lavet en smule research, men mangler stadig meget info i forhold til navn, registrering, markedsføring osv.

Jeg tænker på at fotografere fester, fødselsdage, konfirmationer og lign. og evt. bryllup i fremtiden når jeg har bedre erfaring og udstyr. Jeg har allerede godt udstyr og et godt portfolie af billeder på min computer. Jeg tænker ikke at tjene over de 50.000, så ingen momsregistrering. Jeg har allerede fotograferet fødselsdag og konfirmation for familie som jeg kan promovere med.

De spørgsmål jeg dog har er:

1. Hvilket navn skal jeg bruge? Og skal jeg lægge et watermark på billederne der evt. ryger på en hjemmeside?

2. Regnskab, indberetning til skat og alt papirarbejdet? Hvordan foregår det og hvad skal jeg gøre?

3. Hvad med i forhold til print? Skal jeg kun sælge de digitale billeder eller også levere printede billeder?

4. Markedsføring, annoncer og de første kunde? Hvordan får jeg annoncer og hvordan forøger jeg effekten?

5. Hvad med hjemmeside? Programmør eller nem løsning på nettet? Og hvad med domæne, virksomhedsmail osv?

Hvis i har andre gode råd så sig dem gerne!

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gabriel_Larsen:
2. Regnskab, indberetning til skat og alt papirarbejdet? Hvordan foregår det og hvad skal jeg gøre?
 

føre regnskab - indtægter minus udgifter = det som alene medgår for at skabe indtægter - og resultat angives til skat - enten personligt eller hvis du vælger selskab, som selskab

Du kan læse mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html og her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg sådan læser din liste over hvad, hvor og hvordan, så tænker jeg lidt.... har du et kamera? for det ved jeg du blandt andet får brug for. :-)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Morild
Tilmeldt 12. Dec 17
Indlæg ialt: 25
Fra  DBNWeb Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gabriel

4. Man kan meget hurtigt købe sig fattig i annoncer hos Google og Facebook, specielt hvis ikke man har så meget erfaring i det. Så istedet ville jeg vælge at fortsætte med at fotografere for venner, familie osv, og lade dem tale om det, og evt spørge efter en reference hos hver kunde. Det er noget der kan tage noget tid, men jeg lover dig, at det på sigt vil føre til et godt netværk, og andre folk som du ikke kender i forvejen vil kontakte dig, fordi de har hørt noget fra nogen andre.

5. Det hænger lidt sammen med punkt 4... Jeg synes det ville være en god idé med en hjemmeside, sådan folk kan kontakte dig og se dine referencer fra andre kunder. Det med en hjemmeside er noget jeg kan hjælpe dig med hvis det er. Du kan se mere her: http://www.danielbrogaard.dk/billig-hjemmeside/

Det fra punkt 4 er måden som jeg selv startede på. Man bliver nødt til at tage tingene skridt for skridt, og få opbygget et godt netværk, istedet for at booste sig selv med et kæmpe brag fra start af - for det giver bagslag.

Held og lykke med det!

Fra Randers
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

#2 Mange tak for hjælpen! Vil jeg lige læse på!

#3 Udstyrsmæssigt har jeg alt jeg skal bruge. Kamera, 2 objektiver, stativ osv. Ligger på omkring 11.000 i udstyr.

#4 Forstår dig godt. Men på nuværende tidspunkt har jeg et godt omdømme hos venner og især familie. Men tænkte mere at kunne skabe en facebokside/hjemmeside (eller annonce, men er jeg selv ikke så meget for), så det ikke bare er en vens ven der fotografere, men HAM her. Håber du forstår hvad jeg mener

Fra Morild
Tilmeldt 12. Dec 17
Indlæg ialt: 25
Fra  DBNWeb Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig godt. Det er godt at du har god omtale, for det er vigtigt. Alligevel mener jeg da også helt afgjort at man kan have en hjemmeside, Facebook side eller begge dele.

Fra Randers
Tilmeldt 26. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare kom med flere fif, erfaringer og andet godt hvis i ligger inde med det!

Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 471
Fra  Fredericia Fotografen Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig et stort plus at du har en god portfolio, hvor du kan vise lidt af dit tidligere arbejde. Du skal dog selv beslutte dig for hvordan du vil dele din portfolio, så dine kommende kunder kan finde dig, evt med facebook, hjemmeside, instagram osv.. Find ud af hvilken platfom du vil være på. 


1.: Det er en smagssag om man ønsker at have vandmærke på sine billeder eller ej, det skal du også selv gøre op med dig selv. Men kan sagtens sætte et vandmærk på et billede, men hvis der er nogen der vil stjæle det, kan det også gøres selv om der er vandmærke på.. 

3.: Igen er det kun dig der kan svar på det sprøgsmål. Du kan evt tilbyde begge dele til at starte med, også finde ud af hvad dine kunder ønsker, og hvis de kun ønsker digital print, så er det naturligvis bare det du skal tilbyde. 

4.: Hvis du ingen forstand har på annoncer på, fx Facebook, vil jeg anbefale at du finde en der har styr på det, også lader personen guide dig igennem det - Jeg har personligt ikke selv haft held med annoncer på Facebook, og har derfor valgt dem fra i fremtiden.

5.: Om man ønsker en hjemmeside eller ej, er igen en smagssag, nogen har det, andre har det ikke. Du skal finde et sted hvor du ønsker at hoste din hjemmeside, fx One.com eller surftown.dk, der får du en mail til dit domæne med i prisen. 
Jeg har selv lavet min hjemmeside, dvs det har ikke kostet mig noget udover det som jeg skulle betale for mit domæne. 

Jeg kan se du skriver du har nok med udstyr, det er også rigtig godt - Jeg vil dog ikke anbefale dig at tage bryllupper før du har noget bedre udstyr. :-) 

Held og lykke med det. 

Fra Assens
Tilmeldt 7. Jul 13
Indlæg ialt: 161
Fra  FrontWeb - Webbureau | Hjemmesider, Webshop & Grafik Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gabriel,

Vi kan hos FrontWeb hjælpe med branding, hvis du vil kan du sende os en mail på kontakt@frontweb.dk

Send en pb?

Ps. Ring eller skriv for gratis sparring

Forsat goddag!

Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel B. Nielsen:

Hej Gabriel

4. Man kan meget hurtigt købe sig fattig i annoncer hos Google og Facebook, specielt hvis ikke man har så meget erfaring i det. Så istedet ville jeg vælge at fortsætte med at fotografere for venner, familie osv, og lade dem tale om det, og evt spørge efter en reference hos hver kunde. Det er noget der kan tage noget tid, men jeg lover dig, at det på sigt vil føre til et godt netværk, og andre folk som du ikke kender i forvejen vil kontakte dig, fordi de har hørt noget fra nogen andre.

5. Det hænger lidt sammen med punkt 4... Jeg synes det ville være en god idé med en hjemmeside, sådan folk kan kontakte dig og se dine referencer fra andre kunder. Det med en hjemmeside er noget jeg kan hjælpe dig med hvis det er. Du kan se mere her: http://www.danielbrogaard.dk/billig-hjemmeside/

Det fra punkt 4 er måden som jeg selv startede på. Man bliver nødt til at tage tingene skridt for skridt, og få opbygget et godt netværk, istedet for at booste sig selv med et kæmpe brag fra start af - for det giver bagslag.

Held og lykke med det!

Din "Om" knap virker ikke, Der er 2 kontakt og info i footer, der linkes til et XML sitemap, der er ingen CVR nummer og der skal et "r" på "fotografere" i footeren.

@Gabriel_Larsen : Husk at vælg din udvikler med omhu.... Betal hellere lidt flere penge, og så få en hjemmeside som fungerer..

Vh Michael

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)