Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausel, bindingsperiode og krav?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg står pludselig i den situation, hos min nuværende arbejdsgiver at jeg var blevet sat en forlængelse i vente for de næste 3 måneder her fra d. 7/3.

Men d. 20/2 kommer han og siger at han ikke kan forlænge mig alligevel, pga. budget.

Det er for så vidt også helt i orden, men i dag kom han med en gensidig opsigelse som han ville have mig til at skrive under på, hvori der er formuleret en konkurrenceklausul som gælder de næste 3 år frem.

Er det helt normale vilkår? jeg har været mødt af 1-årige klausuler før, men aldrig 3-årige konkurrence klausuler.

Er der nogle eksperter på området som kan råde mig til hvad jeg bør gøre?

hvordan skal jeg forholde mig til den?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg slet ikke nogen grund til at acceptere - den slags skal have være med fra start og afspejlet i lønnen og give halv løn under den tid man påtager sige den som jeg husker det. Det er ikke noget man kommer med sammen med en opsigelse.
Lidt mildere er kunde klausul i forhold til bestemte kunder,  men igen aftales det JP-front og ikke ved opsigelse

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

"Konkurrenceklausuler, der er gældende i længere tid end 12 måneder, er ugyldige."

"Hvis der kun er en konkurrenceklausul, og den er gældende i 6 måneder eller mindre, har medarbejderen ret til 40 % af månedslønnen"

"mellem 6 og 12 måneder, har medarbejderen ret til kompensation svarende til 60 % af medarbejderens månedsløn for hver måned, konkurrenceklausulen er i kraft."

Kilde (som du nok bør læse)

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for svar, nu har jeg i hvert fald en reference og et bagved liggende (troværdigt) link jeg kan henvise ham til.

Jeg går ikke ud fra han vedholder en konkurrence klausul ved de gældende regler.

Jeg takker og bukker!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der hvis ikke du underskriver?
Ophører din kontrakt? Opfatter det lidt som om du er på tidsubegrænset kontrakt og ja, som ovenfor. Har det ikke været med fra start i kontrakt kan det ikke bare komme ind nu. Der er lavet væsentlige indgreb imod dette. For at være ugyldig skal du desuden have bestræber en “særlig betroet stilling” ellers må den slags slet ikke pålægges.
Har det hele tiden været en del af kontrakten skal du kigge på overgangsreglerne, da de for eksisterende indfases her frem mod 2018/2020 (ikke helt sikker på årstal her ud fra hukommelsen).

Statsautoriseret revisor - København

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du ansat som funktionær? Hvis du er så lyder det ikke som en gyldig klausul.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)