Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

[Hjælp en studerende] Likviditet til at gennemføre strategiske tiltag.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg er igang med at lave en stor opgave, og skal diskutere om TUI Danmark har økonomisk mulighed for at gennemføre nogle strategiske tiltag.

I deres årsregnskab fremgår ikke en pengestrømsopgørelse, men jeg kan beregne deres likviditetsgrad.Det skal desuden siges at 99,8% af deres omsætningsaktiver er tilgodehavender, som forholdvis let skulle kunne laves til likvide beholdninger.

Hvordan ville i mene jeg lettest kan finde frem til hvormange penge de har at gøre med, og dermed vurdere om de kan gennemføre de strategiske tiltag.

Med venlig hilsen
En studerende der har meget brug for hjælp 
Nicolaj Absalon

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres likviditet nu og her kan du beregne overordnet ved at trække omsætningsaktiver fra kortfristede gældsforpligtelser. Deres seneste offentliggjorte regnskab er fra 30.09.2016. Så med mindre du har nogle tal fra virksomheden at tage udgangspunkt, så er det lidt svært at lave en konklusion på tal som er 17 måneder gamle.

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hele min opgave tager udgangspunkt i de tal.
Så jeg når jeg har trukket deres kortfristede gæld fra omsætningsaktiver kan jeg f.eks. Sige at de har 200.000.000 kr. At gøre godt med, og hvis så mit strategiske tiltag det er estimeret til 100.000.00 kr. Må det kunne lykkedes?

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Må indrømme at det meget afhænger af hvilket fag du skriver opgave i?

TUI vil formentlig komme med ny årsrapport med balancedag pr. 30.09.2017 indenfor 2-3 uger. Hvis du ikke skal aflevere inden da, så vil jeg foreslå at du brugertallene fra den årsrapport. Vil dog foreslå at du skriver lidt om, hvordan du opfatter regnskabet. Har smidt et eksempel som direkte besked til dig. 

Tilmeldt 18. Apr 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)