HJÆLP! Jobsamtale - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

HJÆLP! Jobsamtale

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 18
Tilmeldt 10. feb 18
Indlæg ialt: 4

Skrevet 14-02-2018 kl. 12:07

Hej Aminoer. Håber det er et passende sted jeg skriver dette!

Jeg har idag haft en jobsamtale som gik fint. Han ville ringe i næste uge og invitere mig til en dag hvor mange af ansøgerne til stillingen får mulighed for at vise hvor meget de kan sælge, og dem som gør det bedst får jobbet. Jobbet er som salgsassistent for en virksomhed som blandt andet sælger hjemmesider. Efter samtalen tænkte jeg, hvordan kan man vurdere en sælger på en dag?🤔 ja nu kommer der nok massere indlæg med at en sælger SKAL kunne sælge rigtig meget fra dag 1, og ja det rigtigt men jeg kan jo godt sælge fint f.eks idag men imorgen kan jeg måske sælge bedre, hvem ved? Han spørg mig hvor jeg ser mig selv i fremtiden, jeg fortæller ham at jeg ønskerne at blive salgschef eller teamleader, det synes han var fedt for han skal udvælge i hele afdelingen om 1-3 år hvem som skal være teamleder eller salgschef. Jeg ser mange gode ting ved stillingen. Jeg får lov at udvikle mig salgsmæssige og får noget at kæmpe for.

Imorgen skal jeg så til samtale nr 2 hos en anden virksomhed også som salgskonsulent. De tilbyder mig en bedre fast løn og provision. Jeg fik indtrykket at han ville have jeg skal starten hurtigt da vi talte i telefon, (nr 2 samtale skal vi bare tale løn) men han afslørede min løn ved samtale 1.

Mit spørgmål er hvad ville i anbefale og hvad ville i selv gøre i min situation?

Hvis jeg siger nej til jobsamtalen imorgen har jeg intet job hvis jeg siger ja har jeg et job.

Jeg har jo ingen anelse om jeg ville sælge godt når jeg bliver inviteret til salgsdag hos den anden arbejdsgiver, og han vælger måske en anden. Så står jeg arbejdsløs?

Hvad ville du gøre
Håber det gav mening det skulle gå lidt stærkt.

Indlæggets overskrift er sidst rettet af Cookie - John Hannover
Amino-karma 157.059
Fra 2800 Lyngby
Tilmeldt 2. mar 11
Indlæg ialt: 33.657
Amino Plus
Cookie - John Hannover
Fra John Hannover
Skrevet 14-02-2018 kl. 12:25

Jeg er da ikke et sekund i tvivl om, at jeg ville gå til den ny samtale med den faste løn osv. 

Det er andet er jo langt fra sikkert og der kan komme nye krav om, at du lige skal tage en gratis uge mm

får du ikke det første job - så tager du jo den næste samtale når og hvis han ringer - og ellers melder du bare fra når han ringer

vh John Hannover 

Amino-karma 18
Tilmeldt 10. feb 18

Carsten00
Skrevet 14-02-2018 kl. 12:30

Hej John tusind tak for dit svar. Og tak for svaret i min tideligere tråd omkring løn osv.

Jeg har selv samme tanke. Det job som jeg næsten er garanteret er også oppe i en helt anden løn klasse og for mig er det jo også noget som spiller ind. Men tusind tak for at du gider tage dig tid til at kommentere diverse ting 👍🏽

Amino-karma 48.397
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.503
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 14-02-2018 kl. 13:55

Spil på begge heste indtil du har en underskrift på en kontrakt.

Jeg selv ville absolut ikke give en gratis arbejdsdag til en potentiel arbejdsgiver for MÅSKE at komme i betragtning. Det er jo ren udnyttelse.
Det salgsteam, som efter denne arbejdsgivers mening bliver det bedst præsterende, bliver i virkeligheden besat med de mest desperate. Folk, som kender deres værd, og som ved, at de er gode sælgere, gider jo ikke møde op til en gratis arbejdsdag. Disse folk er formentlig dem, der udgør det dygtigste hold.
Hvor sjovt er det at stræbe efter at blive teamleder for et hold af sælgere uden personlig integritet? Jeg ville hellere være leder for et passioneret hold, som er klar til at takke nej til en rådden deal.

Mærk også efter i dig selv, hvor du tror, du får det bedst.

Og husk så, at du skylder ikke nogen af dem noget, før I har en underskrevet kontrakt - heller ikke selvom du synes, du har lovet et eller andet i din ansøgning eller til jobsamtalen. Arbejdsgiver kender godt spillet.

God vind med det hele.

VH Hans

Passer dine meta descriptions med Googles nye praksis?

Nye, lange meta desc. : 50,-/stk.   

Amino-karma 11.689
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. jul 07
Indlæg ialt: 2.439
flag
Per Krabbe, scanboat.com
Fra scanboat.com a/s
Skrevet 14-02-2018 kl. 14:15

Enig med Hans - skyd ikke bjørnen før skindet er solgt ... eller hvordan det er man siger. Gå du til næste jobsamtale også - der er ikke noget bedre i verdenen end at have valg ....

Held og lykke med samtalen.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Amino-karma 18
Tilmeldt 10. feb 18

Carsten00
Skrevet 14-02-2018 kl. 14:34

Tusind tak for jeres positive svar👍🏽

Amino-karma 30.802
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. apr 05
Indlæg ialt: 6.132
flag Amino Plus Moderator
Niels Henriksen
Fra Frost Media IVS
Skrevet 16-02-2018 kl. 16:08

Ja tag til samtale nr 2 og se hvordan det går. Jeg var selv til 2 samtaler på samme da som programmør og fik faktisk jobbet begge steder - så du kan jo være heldig at nr 2 giver bonus.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores andre hjemmesider :
lll