Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne haj

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino Browz n babz

Jeg har et lille spørgsmål,jeg håber at i vil hjælpe jeg har tænkt mig og åbne en virksomhed,men har et lille problem.Jeg har fundet på et navn men domænet er taget,det er ikke i brug.Hvordan kan jeg få det billigst,hvordan skal jeg være når jeg er i kontakt med sælger,er det ting jeg skal skjule altså hvad forretningen skal gå ud på,og hvad skal jeg gå med til og hvad skal jeg ikke gå med til af betingelser og pris.hvad skal jeg sikre mig når jeg fået altså dokumentation
og bevis,så man ved at det tilhøre mig skal jeg få det varemærkeregistreret? Er det ikke også ulovligt at sælge domæner? Jeg er lidt forvirret
Jeg håber at i vil hjælpe da det her er noget helt nyt for mig jeg håber at i vil hjælpe mig med alt det tips og tricks i har 😁

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 04:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et dk domæne?

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 05:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 26. Oct 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve dig frem med at sende en klage til klagenævnet for domæne navne, det koster dog et lille beløb (mener 500-1000DKK)

Men hvis de f.eks bare bruger domænet til emails, hvor de kan se de er aktive der på, er der intet at gøre.

Håber du finder ud af det :-)

Dbh

Aske

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er teori og noget andet er praksis. Derfor er et velment råd, at du:

1) undersøger om varemærket er ledigt (https://www.dkpto.dk/)og hvis "ja" 

2) retter henvendelse til domæneejeren hvor du tilbyder at købe websitet inkl. domæne

At fravriste et domæne fra en domænehaj kan naturligvis lykkes, men det et ikke bare lige....

Og selv hvis du lykkes så kan det købte domæne let gøres ubrugeligt.

God weekend og held og lykke!

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med at det let kan gøres ubrugelig

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan laves en masse negativt markedsføring omkring domænet eller sende et hav af tilfældige mails ud, så domænet betragtes som en spammer. Der er mange ting folk kan finde på. 

Det du bør gøre er at kontakte domæne ejer og tilbyd dem at købe det. Hvis i kan finde en retfærdig pris så kommer du nemt igennem det. Hvis ikke så må du få varemærke registreret Mv. Lad dog vær med at nævn hvad formålet med det er. Folk vil altid blive grådige hvis de tror du kan lave gode penge ved at have præcis det domæne.

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niko 

Det jeg tænker på er at 1 jeg kan bilde ham ind at det er noget små forretning, så som webshop eller sandwichbar eller noget helt andet.

2 oprette et selskab med navnet få og få det varemærkeregistret skal jeg gøre det før eller efter jeg har taget kontakt til ham (Aps varemærkeregistering), hvis han vil have et "onkel Joakim" pris på det.

3 jeg oprette et selskab med en branchekode som der ikke er så lukrende, i håb om at han ikke ser så meget potentiale i min forretning.Så jeg måske får det til en billigere pris, før jeg kontakter ham også overføre navnet  til mit rigtige selskab eller ændre Branchekoden. Men hvis han bruger det som mail,kan det så være svært og få navnet? hvis jeg hiver ham i retten på trods at han ikke har en hjemmeside men bare mail, hvis vi bliver enige med pris men er det ikke ulovligt at sælge domæne ?

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis domænet ikke indeholder et varemærke som allerede er registreret så ville jeg:

1) Købe domænet

2) Registrere varemærket (kan tage flere mdr. at få godkendelse)

.dk domæner lejer man af dk-hostmaster og kan/må derfor ikke sælges. Men man må gerne sælge et website hvor domænet følger med.

Jeg driver flere websites, men af gode grunde er ikke alle domæner registreret som varemærker.

Tilmeldt 8. Feb 18
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så hvis det er kun er et domæne uden website må han/hun stadigvæk sælge det

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)