Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg få moms tilbage fra køb i udlandet???

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har en virksomhed som har importeret en palle vin fra Spanien, hvordan hænger det sammen med moms i Danmark, er der lagt moms i beløbet og kan jeg så fald få moms tilbage eller er købet uden moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51

vent på andre der måtte vide andet - men er du registreret for punktafgift? Erhverv må jo slet ikke importere punktafgiftsvarer uden at være registreret - hverken til salg eller firmafest? https://johnhannover.blogspot.dk/2017/07/indkb-af-l-slik-vand-syd-for-grnsen.html 

Moms - hvis du er momsregistreret og køber fra EU så bliver det solgt uden moms men med reversecharge - du skal ikke forvente at kunne få en evt spansk moms retur ret let - men der skal ikke være spansk moms på. Check lige om du overhovedet må få sådan en palle ind i firmaet uden punktafgiftsregistrering mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50

Lidt som at springe ud i faldskærm uden at vide hvordan man åbner den.

Momsen skal du kunne læse ud af fakturaen. Hvis du fejlagtigt har betalt moms i Spanien må du i første omgang søge at få momsen tilbage fra din spanske leverandør.

Som supplerende bemærkning til Johns om vinafgiften, så skal man enten være registreret forud for forsendelsen - alternativt have forudanmeldt og betalt afgiften til SKAT.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 21:11

Efter min erfaring, så skulle du aftale fjernelse af moms, som var pålagt en vare i et andet EU land, inden du indgik handlen. Du skal selv oplyse virksomhed, at du har en dansk VAT (CVR), og du skal selv oplyse dem, at du køber varer, som virksomhed, og ikke som privat person. De vil derefter verificere din VAT (CVR), og så kan du handle momsfri.

Ellers, kan du næsten ikke få momsen tilbage efter handlen er blevet gennemført.

Når varen kommer til DK, skal du så betale den danske moms (afhængig af den ordning, som du vælger hos SKAT) og de andre afgifter, som nu må høre til de varer, som du importerer.

VH

Kotenok

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

Henrik Koudahl:
Som supplerende bemærkning til Johns om vinafgiften, så skal man enten være registreret forud for forsendelsen - alternativt have forudanmeldt og betalt afgiften til SKAT.

hvad sker der rent praktisk, normalt - hvis en palle vin ankommer til DK med fragt fra Spanien og man IKKE er registreret eller har forudbetalt punktafgift - kommer den bare med fragtmanden og så klapper man lidt i hænderne - for der er ikke en kontrol eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:46

Ja - så er det lidt tilfældigt om det bliver fanget af systemet. Det afhænger så også lidt af hvor stor vinproducenten som har solgt vinen er. I princippet kan man ikke sende punktafgiftspligtige varer rundt i EU uden papirer, men der nogle mere lempelige dokumentationvilkår for mindre vinproducenter.....

Tilmeldt 16. Jun 16
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det behøver som sådan ikke blive fanget ved grænsen. SKAT kan til enhver tid kontrollere om punktafgift er betalt.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)