Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Definition på frokostordning/kantineordning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ledt herinde, men kan ikke finde noget om det.

Chefen har talt om, at tilbyde en frokostordning. Den skal dog udelukkende foregå ved, at en ansat indkøber ganske almindeligt rugbrød samt pålæg, som man så hver i sær skal smøre. Altså ingen form for buffet eller tag-selv-kantine med færdiglavede retter.

Ordningen skal koste de ansatte kr. 15,00 pr. måltid. Det betyder rent faktisk, at virksomheden kommer til at trække flere penge i løn end der bliver brugt indkøb.

Umiddelbart lyder det ikke særlig tillokkende, og skal se nøgternt på det kan man jo lave lækre madpakker for kr. 15,00 i snit.

Og så til mit spørgsmål: Kan ovenstående defineres som kantineordning? Kan betalingen på kr. 15,00 pr. måltid fraviges?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

abaltser:

Og så til mit spørgsmål: Kan ovenstående defineres som kantineordning? Kan betalingen på kr. 15,00 pr. måltid fraviges?

Ja, der vil være tale om en frokost ordning. Ja, medarbejderne kan modtage måltidet "gratis", det vil da overgå som et personalegode der skal beskattes (og ikke kan indeholdes i bundgrænsen på 5.500 om året) og derfor tillægges lønnen. Dette vil endvidere medføre, at virksomheden ikke har momsfradrag pga. status som personalegode. Husk der er specielle momsregler for kantineordninger (kan ikke lige huske dem for indkøb af brød og pålæg...).

Prisen på 15,- kr. er fin - så længe i ikke har mulighed for drikkevarer. Ellers skal prisen hedde 20 kr.

Se evt. mere på side 38 heri: https://www.pwc.dk/da/publikationer/2018/personalegoder-2018.pdf

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)