Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelancer i Storbritannien uden CVR nummer - hvordan fakturerer jeg en kunde i Danmark?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er permanent bosat i Storbritannien, hvor jeg arbejder som freelance kommunikationsrådgiver og journalist. Betaler selvfølgelig britisk indkomstskat og er ikke momsregistreret hverken i UK eller Danmark. Jeg har ikke noget CVR-nummer.

Nu har jeg netop afsluttet en opgave for en kunde i Danmark. Men hvad skal jeg skrive på regningen i stedet for CVR-nummer? 

På forhånd mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 03:44

Hej Angelika

Eftersom at du arbejder i Uk, så er det reglerne der som er gældende. Derfor bør der ikke være forskel på fakturerne som du sender til kunder i UK og Danmark. 

I Danmark er der praksis for at sætte et CPR-nummer på fakturaen, hvis man ikke er momsregistreret. Du har formentlig et tilsvarende nummer i UK?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:47

Ingenting. Der er i bogføringsreglerne i UK ikke krav om anden angivelse end dit navn og adresse, hvem du sælger til og hvad du har solgt når du ikke er momsregistreret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:52

Henrik Koudahl:

Ingenting. Der er i bogføringsreglerne i UK ikke krav om anden angivelse end dit navn og adresse, hvem du sælger til og hvad du har solgt når du ikke er momsregistreret.

men det danske firma der betaler skal vist så også, når der ikke er dansk CPR (som jeg formoder) kunne taste fødselsdato og år ud over navn og adresse ind når de lovpligtigt indberetter honorar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Cookie - John Hannover:
men det danske firma der betaler skal vist så også, når der ikke er dansk CPR (som jeg formoder) kunne taste fødselsdato og år ud over navn og adresse ind når de lovpligtigt indberetter honorar

Jeg mener ikke at der i "lov om et indkomstregister" er belæg for stille et sådan krav overfor en udenlandsk leverandør. Det må være tilstrækkeligt at de opfylder deres eget lands lovgivning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:30

Whiskey:

Cookie - John Hannover:

Jeg mener ikke at der i "lov om et indkomstregister" er belæg for stille et sådan krav overfor en udenlandsk leverandør. Det må være tilstrækkeligt at de opfylder deres eget lands lovgivning.

muligt - ved bare de gange jeg har gjort det - så kan jeg ikke komme til at angive uden at skulle taste fødseldato/år for personen uden CPR - men om man så bare kan undlade eller der er work around ved jeg ikke. 
Jeg har nu ikke haft problem de 4 gange jeg har måtte gøre det - der har folk bare mailet mig deres fødselsdato og år (som naturligt nok ikke lige fremgik af faktura)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
ved bare de gange jeg har gjort det - så kan jeg ikke komme til at angive uden at skulle taste fødseldato/år for personen uden CPR - men om man så bare kan undlade eller der er work around ved jeg ikke. 

Der er så vidt jeg husker en gummidel i loven som siger noget i stil med "anden identifikation som er nødvendig for identificerer personen".  At give fødselsdatoen overlever de fleste nok. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)