Hej alle. Først beklager jeg hvis jeg er i den gale kategori mv., men det skal ikke afholde mig fra at stille et vigtigt spørgsmål. Først, jeg har et ApS og har været økonomikonsulent siden 2012. Jeg har drømt om det i mange år, men først i 2012 turde jeg tage skridtet, med lidt inspiration fra artikler af Martin. Jeg har tidligere skrevet herinde og fået god hjælp til de administrative morsomheder der er som ejer af et lille firma her i kære Danmark. Men nu har jeg et spørgsmål af en anden type... Fra starten af mit ApS og til februar 2017 har jeg haft kunder og tjent gode penge. Jeg har været hos DONG og PPG/Dyrup, er begge steder blevet forlænget 4 gange, så alt var godt. Da opgaven sluttede hos PPG i februar tog jeg så en time out, rejste lidt, ordnede et par projekter på huset, og ville så i gang igen i efteråret. Men jeg har ikke kunnet finde en ny kunde. Eller mere præcist, jeg har to kunder, men de giver mig kun ca 3 dages arbejde per måned. Men det synes jeg faktisk er fedt, altså ikke kun at have 3 dages arbejde, men det at have flere mindre kunder. Jeg er heldigvis ikke økonomisk nødt til at arbejde 20+ dage per måned, men 10-15 dage ville være idéelt. Så spørgsmålet er hvordan man finder de små/mellemstore virksomheder som kunne have brug for noget kvalificeret økonomihjælp, men som ikke har størrelsen/råd til en på fuld tid. Min drøm lige nu er ca 5-6 kunder og 10-15 dage per måned. Er det realistisk, og hvordan kommer jeg derhen? Jeg skal pointere, at jeg favner bredt, både horizontalt og vertikalt. Med horizontalt mener jeg at jeg har prøvet det meste så der vil næppe være noget jeg må sige nej tak til, og hvis der er noget jeg ikke ved, så har jeg et godt netværk at spørge. Med vertikalt mener jeg, at jeg både kan tale strategi med direktøren, og jeg kan også sidde en hel dag og taste bilag ind i systemet, ingen fine fornemmelser, det er kundens behov der gælder. Tak hvis du har læst så langt. Ser frem til enhver idé/kommentar. |
Deltid
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Hass Consult ApS, 31770747
Alt indenfor økonomistyring og Excel-udvikling, 20+ års erfaring
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)