Jeg har netop købt en ny telefon(Firmatelefon) på mit firmakort i Elgiganten til den fulde pris. - Nu står jeg tilbage med et beløb inkl. hvordan trækker jeg momsen fra, så jeg får nogle penge “tilbage”?
Jeg har netop købt en ny telefon(Firmatelefon) på mit firmakort i Elgiganten til den fulde pris. - Nu står jeg tilbage med et beløb inkl. hvordan trækker jeg momsen fra, så jeg får nogle penge “tilbage”?
Tak..
Du trækker 20 % fra så har du prisen inden moms er lagt til.
Momsen vil fremgå af din bon - det skal den. Hvis du har købt en telefon du har i hjemmet, så skal du lægge 2800 kr på din skattepligtige indtægt for at betale skat af fri telefon og momsen skal som udgangspunkt så deles, da skat vil forvente den også bruges privat. Moms skal så deles i % forhold, hvor skat normalt uden krav om mere begrundelse, accepterer 50/50 hvilket kan være nemt i regnskabsprogrammer som ofte netop har en momssats til halv moms
Momsen som fradrag får du jo så ved næste gang du angiver moms og du bør absolut bruge et regskabsprogram til den moms (en del af momsen du kan sandsynliggøre hører til firma)