Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - daglig befordring til samme kunde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er ved at lave en aftale med en kunde, hvor min virksomhed bliver hyret ind til et længerevarende projekt over nogle måneder. 

Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvordan man gør i forhold til registrering af befordring, når jeg skal kører til samme kunde dagligt over flere måneder.

Normalt plejer jeg at fakturere kørsel pr halve time, men det vil ikke være hensigtsmæssigt her.. 

Så hvordan skal det gøres ? 

Skal / kan man registrere det som befordringsgodtgørelse efter gældende takst ? og hvis hvordan ?

Eller skal man registrere det som kørselsfradrag, som var jeg almindelig lønmodtager ?

Der er tale om kørsel i privat bil, hvis det har nogen betydning :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Umuligt at sige OM du kan tage kørselsfradrag i egen bil efter statens takst eller ej

Hvis skal på nogen måde kan sige du rent faktisk ER lønmodtager i det du udfører (samme kunde længere tid og måske bare skalkeskjul med at fakturere frem for at være ansat) så er det givet befordringsfradrag

Det er ikke et spørgsmål om jeres kontrakt men om hvad du rent faktisk laver og der er givet en del som faktisk er helt almindeligt ansatte som bare fakturerer og de vil ikke kunne tage kørepenge som fradrag men befordringsfradrag
Du skal derfor uden at ryste på hånden være sikker på, at du faktisk er reel selvstændig i det forhold - har reel risiko (ud over ikke at blive betalt) osv - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

John H

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Se det var jo en helt anden indgangsvinkel til det selv samme, som gav et hurtigt og brugbart svar :) 

Ud fra din blog er jeg ikke i tvivl om, at arbejdet af skat vil blive anset som et lønmodtager forhold, så det må skulle registreres som befordringsfradrag.

Tak for din tid og hjælp :) 

Vh Jan

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan.
Hvis du søger en måde at registrere hvor mange dage du har været hos arbejdsgiveren, har jeg lavet en video her, hvor jeg viser hvordan man kan bruge tjenesten ifttt til at tælle arbejdsdage sammen. 


Jeg arbejder på at lave en lidt mere detaljeret video, som jeg regner med kommer op i løbet af weekenden.

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

janrpn:

Jeg er ved at lave en aftale med en kunde, hvor min virksomhed bliver hyret ind til et længerevarende projekt over nogle måneder. 

Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvordan man gør i forhold til registrering af befordring, når jeg skal kører til samme kunde dagligt over flere måneder.

Givet at du har andre kunder, og opgaven har tidsmæssigt ophør, så er det efter bogen i firmaregi.

janrpn:

Normalt plejer jeg at fakturere kørsel pr halve time, men det vil ikke være hensigtsmæssigt her.. 

Hvad du fakturer din kunde er uafhængigt, med mindre i har en konkret aftale om at det skal modsvare dine reelle omkostnigner. Du kan vedblive med at fakturere det samme uagtet hvad du selv har af direkte udgifter i firmaet. F.eks. kørsel efter statens takster uagtet at du kan ifalde 60dages regl.

janrpn:

Så hvordan skal det gøres ? 

Skal / kan man registrere det som befordringsgodtgørelse efter gældende takst ? og hvis hvordan ?

Eller skal man registrere det som kørselsfradrag, som var jeg almindelig lønmodtager ?

Der er tale om kørsel i privat bil, hvis det har nogen betydning :) 

Under antagelse som følger: Du kører hjemmefra til din kunde og retur til hjemmet igen.

De første 60 *arbejds*-dage i en rullende 12måneders periode kan du udbetale skattefrit befordrongsgodtgærelse på maks statens takst (ca. 3.54 kr/km) til dig selv, for al kørsel - læs evt. om 60dages reglen.

Herefter kan du ikke udbetale noget, men istedet modtage alm. ligningsmæssigt befordringsfradrag udover de første 24km per dag.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom der en lidt mere detaljeret video op med hvordan man bruger ifttt til at tælle arbejdsdage.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)