Fast pris på en vare? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Fast pris på en vare?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 6.544
Fra Næstved
Tilmeldt 27. okt 05
Indlæg ialt: 1.649

Fra xxx
Skrevet 11-01-2018 kl. 12:25

Hej 

I disse tider hvor der er forbud imod alt, så vil jeg hører om der er nogen der ved om, det er tilladt at trykke, en fast pris på et produkt der skal ud i diverse dagligvare butikker, så den pris jeg ønsker at kunden skal købe til bliver overholdt. En vejl. udsalgspris, som stort set var på alle for 20 år siden.

Venligst

René Buch

Amino-karma 11.646
Tilmeldt 15. maj 12
Indlæg ialt: 2.418

Fru Hartmann
Fra ED Service-Center
Skrevet 11-01-2018 kl. 12:35

Du må ikke diktere en udsalgspris.

Men du må godt lade være med at sælge dine varer til "hvem som helst".

Flink Fakta Frue =^..^=

Medhjælpende Webmoster i ED Service-Center 

Amino-karma 79.229
Tilmeldt 24. jun 07
Indlæg ialt: 14.406
flag Amino Plus Amino Ekspert
Fashion-Seller
Fra Cosmos Co , Customfit.eu
Skrevet 11-01-2018 kl. 12:36

Det må du gerne, du må bare ikke diktere, at forhandlerne tager den trykte pris. Men når der står pris på produkter, vil mange nok være tilbøjelig til at tage den pris, fordi det er lettest og mest praktisk :)

Så psykologisk er det smart, ligesom det er forbundet med en vis mængde arbejde, hvis forhandlerne vil til at prismærke alle produkterne med andre priser.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Amino-karma 6.544
Fra Næstved
Tilmeldt 27. okt 05
Indlæg ialt: 1.649

Hr. Buch
Fra xxx
Skrevet 12-01-2018 kl. 16:55

Tak for jeres svar, tror jeg vil få trykt en vejledene pris på indpakningen af produkterne, der med er den jo ikke dikteret men en vejledning til en fornuftig pris.

NB: Er det dansk eller EU lovgivning der bestemmer det?

Venligst

René Buch

Amino-karma 3.052
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. nov 14
Indlæg ialt: 664

Arne G.
Skrevet 12-01-2018 kl. 17:08

Det er vel underordnet hvorfra forbuddet kommer, eftersom det beskytter forbrugerne mod konkurrenceforvridende adfærd.

Amino-karma 309
Tilmeldt 20. feb 15
Indlæg ialt: 69

Rasco
Skrevet 12-01-2018 kl. 17:29

Hr. Buch:

Hej 

I disse tider hvor der er forbud imod alt, så vil jeg hører om der er nogen der ved om, det er tilladt at trykke, en fast pris på et produkt der skal ud i diverse dagligvare butikker, så den pris jeg ønsker at kunden skal købe til bliver overholdt. En vejl. udsalgspris, som stort set var på alle for 20 år siden.

1. Det er tilladt.

2. Det må ikke på nogen måde kunne opfattes som et krav eller en fordel, at butikken overholder de vejledende priser.

3. Det kan gøre produkterne sværere at sælge.

4. Butikken kan bare sætte et andet prismærke ovenpå dit prismærke.

Konkurrenceloven

§ 6. Det er forbudt for virksomheder m.v. at indgå aftaler, der direkte eller indirekte har til formål eller til følge at begrænse konkurrencen.

Stk. 2. Aftaler efter stk. 1 kan f.eks. bestå i

1) at fastsætte købs- eller salgspriser eller andre forretningsbetingelser

Amino-karma 1.626
Tilmeldt 20. maj 07
Indlæg ialt: 453

Sam50
Skrevet 12-01-2018 kl. 19:47

Det fleste forhandler vil ikke sælge varen under den vejledende udsalgspris da de ønsker ikke at blive uvenner med sin leverandør,
kan man så ikke sige at mindste prisen er indirekte aftalt.

Amino-karma 309
Tilmeldt 20. feb 15

Rasco
Skrevet 12-01-2018 kl. 20:56

Sam50:

Det fleste forhandler vil ikke sælge varen under den vejledende udsalgspris da de ønsker ikke at blive uvenner med sin leverandør,
kan man så ikke sige at mindste prisen er indirekte aftalt.

Nej, men man skal passe på. Man overtræder reglerne, hvis man kommer til at sige til forhandleren, at priserne gerne skulle overholdes.

Hvis man vil være på den sikre side, kan man oplyse forhandleren om sine vejledende udsalgspriser og samtidig oplyse om, at forhandleren selvfølgelig frit kan fastsætte sine egne priser.

Se besvarelsen af første spørgsmål her:

https://www.kfst.dk/konkurrenceforhold/ofte-stillede-spoergsmaal/for-leverandoerer/

Amino-karma 1.626
Tilmeldt 20. maj 07
Indlæg ialt: 453

Sam50
Skrevet 12-01-2018 kl. 21:17

Rasco:
Hvis man vil være på den sikre side, kan man oplyse forhandleren om sine vejledende udsalgspriser og samtidig oplyse om, at forhandleren selvfølgelig frit kan fastsætte sine egne priser.

Jeg tror ikke at der findes ret mange leverandører som fortæller at du kan sælge varen under den vejledende udsalgspris.

Amino-karma 309
Tilmeldt 20. feb 15

Rasco
Skrevet 13-01-2018 kl. 10:36

Sam50:

Jeg tror ikke at der findes ret mange leverandører som fortæller at du kan sælge varen under den vejledende udsalgspris.

Det er også helt valgfrit. Men de må sælge varen under eller over den vejledende udsalgspris, uanset om du fortæller dem det eller ej.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Besøg vores andre hjemmesider :
lll