Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning, selvom negativt resultat

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino-brugere

Tak til jer 2, der svarede mig vedr. status - dejligt klart svar, som jeg selvfølgelig følger

Jeg har i 2007 et resultat overskud på 14.000 kr, ,men vil gerne afskrive allerede i 2007. Afskrivningerne er på 37000, hvorved der opstår et underskud på 23000 kr. Er det ok?

Og kan det trækkes fra i min lønindkost?

Når jeg overhovedet er interesseret i det, er det fordi jeg har startet min virksomhed midt i året, og haft indkomst i den første del, så jeg vil gerne have det fradrag.

Carsten

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:26

Ja det er da muligt. Det havde også været muligt selvom du kun havde den pågældende virksomhed. Så ville det bare medføre et underskud som ville kunne fremføres til næste år (eller til en ægtefælle).

Her vil underskuddet blive modregnet i din lønindkomst.   Hvis det herved fragår i topskattegrundlaget er det fint nok, men er det ikke tilfældet ville jeg ikke gøre det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:23

Bent: Hvis underskuddet skulle trækkes fra i mellemskatten, hvorfor ville du så ikke gøre det?

/OP

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:00

Det ville jeg måske også gøre hvis der er tale om et permanent indtægtsniveau. Dvs. hvis det ikke er sandsynligt at der skal svares topskat i de kommende år. Er der derimod udsigt til at der skal svares topskat ville jeg enten gemme afskrivningerne eller søge at øge min indkomst på anden måde.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)