Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsafslutning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 17
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Første gang, og med håb om hjælp udefra.

1. I resultatopgørelsen bogføres momsbehæftede udgifter betalt i Bank som uden moms. Balancen går ikke op, da bank ikke får forbedret resultat, og købsmoms bogføres under Passiver. Differencen for mig er altså købsmomsen i Balancen.

2. Hvornår opgør man Bankens beholdning. Pr. 31.12 eller efter træk af udgifter for året. Altså efter udgifter der vedrører året, som Løn, A-skat, Pension for December måned, men først trukket pr.11.01.18.

Håber, at beskrivelserne er dækkende.

Vintagesmykket

Køb og salg af unikke smykker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46627
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Bruger du et regnskabsprogram? I resultat bogføres så automatisk udgifter med prisen uden moms som udgift i drift og så bogføres momsen som købsmoms i status - begge i debet - og modpost så totalen i bank som kredit så dan som du beskriver det.

2 Hvis du har udgifter OG indtægter som tilhører 2017 så bogføres de som henholdsvis skyldige omkostninger og tilgodehavende i status - og de udlignes så mod bank når penge går ud eller ind.

For mig lyder det ikke som om du bruger et regnskabsprogram og meget som om du mangler forståelse for regnskab, hvilket vil være surt hvis skat kommer forbi, og der er klart mere fokus netop på små selskaber fremover. I må jo enten have ansatte eller være drevet i selskabsform med løn, a skat pension osv. 
I så fald synes jeg det er helt afgørende at I bruger et regnskabsprogram - f.eks. www.dinero.dk men jeg synes nu faktisk også, men tanke på hvordan jeres moms kan have været gal løbende under året, at I skal få en online bogholder til at løbe det hele igennem for jer. Det kan gøres for relativt små penge

Jeg vil også vove at anbefale jer at lade firmaet købe min bog "Introduktion til Regnskab" som link. Den beskriver i letlæst form hvad der er for krav, hvad alt det med debet og kredit er for noget, drift og status, skat og moms mm - så I langt lettere forstår hvad det er i roder med, selv hvis I bruger et automatisk program.

god vind med det i alle fald. John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)