Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og told

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Instalikes Nordic Social Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har endnu ikke oprettet 'mig' som firma, men jeg har kontakt til nogle kinesere der kan importerer ingredienser for mig.
De har gået med til at sende en masse prøver. - Mit spørgmål lyder så som følger: Kan prøverne blive tilbageholdt i tolden? Kan jeg komme i en situation hvor jeg skal betale for dem?

Jeg er meget grøn i feltet, håber i kan bære over med mig ;-) 

Rigtig god dag derude
/Emil 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må under ingen omstændigheder importere noget som helst uden at være importregistreret. Så hvis du søger lidt herinde, kan du finde masser af svar på det.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Instalikes Nordic Social Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirste 
Tak for svaret. Også selvom det ikke er med henblik på videre salg?
Det skal bruges til 'eksperimentering' 

Mvh
Emil

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du vel gerne gøre i privat-regi.
Ligesom du må købe alverdens dimser og dingenoter fra Kina (ebay, alibaba og aliexpress), så må du vel også købe ingredienser (til mad?)
Måske er der afgifter på ingredienser ligesom f.eks. med chokolade og slik, men det ved jeg ikke.

Hvis de er over 80 kr. i værdi uden fragt, så betaler du moms. 25% oveni.
Hvis de er over 1150 kr. i værdi uden fragt, så betaler du både told og moms. Toldsatsen kan variere fra 0% til 25%+-
Derudover tager et fragtfirma et gebyr (som måske er med i fragtprisen), hvis du får det med PostNord er prisen 160 kr. i importgebyr.


Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Instalikes Nordic Social Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik
Tak for svaret!! :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke korrekt du må gøre det i privat regi helt enkelt. Hvis told ud fra det du modtager antager at det er, som det jo er, erhvervsmæssigt, så uanset prøver og andet, så skal de blot sende det retur, hvis du ikke har en importregistrering. Der må INTET erhvervsmæssigt importeres uden, og ofte kan skat ud fra forsendelse ret godt se om det er en privat man der importerer noget til at hygge med, eller det er prøver og andet erhvervsmæssigt
Erhvervsmæssigt = til erhvervsmæssigt brug - uanset til eksperimenter, brug i firmaet selv - eller videresalg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Til John:

Et lille eksempel.
Hvis jeg nu køber lidt prøver fra Kina i privat regi. (noget der skal blandes og eksperimenteres med)
Får det hjem, eksperimentere med det, og finder ud af at det slet ikke var mig og noget jeg slet ikke kan finde ud af.

Før end at det er lovligt, mener du at man skal oprette en virksomhed (enkeltmandsvirksomhed er nok billigst), korrekt?

Hvordan kan det være erhvervsmæssigt, hvis det man nu blander og eksperimentere med, bare er til en selv?

At man så finder ud af at det faktisk er godt det man blander, og har vil lave en lille butik, så vil det så være erhvervsmæssigt efterfølgende.


Kan du følge mig? Wink



Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Klitmose:
ingredienser

Det fødevare eller ?  

Der er specielle regler for import af både fødevare ingrediencer og import af kemiske stoffer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik-N:

Til John:

Et lille eksempel.
Hvis jeg nu køber lidt prøver fra Kina i privat regi. (noget der skal blandes og eksperimenteres med)
Får det hjem, eksperimentere med det, og finder ud af at det slet ikke var mig og noget jeg slet ikke kan finde ud af.

Før end at det er lovligt, mener du at man skal oprette en virksomhed (enkeltmandsvirksomhed er nok billigst), korrekt?

Hvordan kan det være erhvervsmæssigt, hvis det man nu blander og eksperimentere med, bare er til en selv?

At man så finder ud af at det faktisk er godt det man blander, og har vil lave en lille butik, så vil det så være erhvervsmæssigt efterfølgende.


Kan du følge mig? Wink



jeg kan følge dig. Loven er jo ret klar - erhvervsmæssig import kræver importregistrering. Hvis det du får hjem, efter tolds bedømmelse må være erhvervsmæssigt - baseret på antal - varianter osv - så sender de det retur. Det er som med så meget andet - en bedømmelse told må lave. Det kan også ramme en der bare tager 30 t-shirts hjem til sig selv,  fordi det virker erhvervsmæssigt - Nogen gange kan man forklare sig ud af det - andre gange ikke
Jeg svarer derfor bare ud fra trådstarter: 
Klitmose:
jeg har kontakt til nogle kinesere der kan importerer ingredienser for mig. 
De har gået med til at sende en masse prøver. - Mit spørgmål lyder så som følger: Kan prøverne blive tilbageholdt i tolden?

Ja en masse prøver kunne let ligne erhvervsmæssigt (hvad det til syneladene jo også er) og ja så kan prøverne blive tilbageholdt og evt returneret
De er ikke ulovligt at lave enkeltmands alene med importregistrering (uden moms) hvis man vil være sikker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Fra  Instalikes Nordic Social Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Til John:

Tusinde tak for det detaljerede svar, jeg vil registrer en enkeltmands virksomhed så jeg kan blive importregistreret.

Ravn:

Det fødevare eller ?  

Der er specielle regler for import af både fødevare ingrediencer og import af kemiske stoffer.



Ja, mere specifikt frysetørret frugt pulver. Det vil jeg lige tjekke op på - tak!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)