Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PPC

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 02:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer Jeg ville høre om ikke nogle er jer kan hjælpe mig med at få en ide om hvad man betaler for PPC annoncer? - Jeg snakker om text-link annoncer på forskellige sites af alle mulige og umulige slags, hvor linket bliver liggende - og derved også giver værdi ifht. google på sigt. Snakker vi 1, 10, 100, 500øre? - jeg kan forestille mig det kommer lidt an på linkets ordlyd men det er bare for at få en ide om "omfanget" ca. er det øre eller kroner. /h
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:37

Hmm... En PPC-kampagne giver intet i søgemaskinerne, da disse bliver dækket af en anden url.

Du burde måske hellere overveje at købe et link på de samme sider, placeringen skal selvfølgelig være god, så du også får noget ud af linket, og samtidig får du værdi i søgemaskinerne.

Så får du to fluer med et smæk - med en PPC-løsning får du kun de besøgende.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:02

Hej Nick

Nej det er ikke helt rigtigt ;) - der findes (snart) en service som kan give PPC kampagner med linkværdi ;)

Men hvad er en typisk clickpris i en PPC kampagne? (som går over en affiliate partner og dermed ikke giver linkværdi) - jeg kan se på min googleadwords at de fleste avarage click prices jeg har haft er på $0.30-$0.40 - er det realistisk? 

/h

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:23

Nej okay - men det er noget avanceret materiale og du skal ikke regne med at finde mange sider der kan tilbyde dig detWink

Det er da billigt i Google - men ja, de fleste netværk giver 1,25-2 pr. besøgende i en PPC kampagne

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:35

Hej Hans og Nick. 

Man kan ikke rigtig tale om gennemsnit for PPC priser. Men lad os dele den i 2 - en AdWords og en "købe textlinks på sites".

AdWords. Glem alt om gennemsnit og udregning af gennemsnit. Her drejer det sig om konkurrencen indenfor den givne branche, hvilke netværk man vælger, hvordan kampagnen bygges, hvordan kampagnen performer, osv. osv. Den finansielle branche har på visse søgeord f.eks klikpriser på $30 + og indenfor consumer electronics kan du ryge ned på $0,10 per klik. 

Købelinks. Du kan vælge at kontakte specifikke sites direkte og her vil de sikkert give dig nogle "halv-rigtige" statistikker over unikke besøgende, pageviews, bla. bla. bla. og udfra disse kræve en CPM pris (Cost per thousand impressions), en CPA (Cost per action) eller en CPC pris. Derudover hvis du har et lidt større budget, så findes der netværks som tilbyder eksponering på et range af sites. Problemet ved disse netværk er at det er meget få, hvor du desideret kan udvælge konkrete sites.

Der var f.eks en artikel i 24 timer for nogle uger siden omkring banner annoncering via netværk, hvor bla. Bilka lå på et "skid mig i munden og jeg brækker det hele tilbage i din røv" site.... Not so cool. 

Hvis du vil lave lidt hjemme business, så find selv de sites du vil lege med og kontakt dem direkte. Evt. leg lidt med Placement Targeting i AdWords.

Hvis du er lidt mere seriøs omkring det, vil jeg anbefale et mediebureau med en online afdeling. Deres cut er oftest mellem 7-10% af dit samlede budget.

Held og lykke.

Søren J Wink 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)