Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan gebyr for erhvervskonto anses for en stiftelsesomkostning?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stiftet et holding IVS, og har i den anledning angivet at jeg selv afholder alle omkostningerne i forbindelse med stiftelsen. Ny viser det sig at det vil koste 2000 kr. at oprette en erhverskonto. Mit spørgsmål er om dette gebyr kan anses som en "omkostning i forbindelse med stiftelsen", som jeg selv kan afholde, eller om den skal afholdes af selskabet?

Jeg spurgte en revisorhttps://ekspert.virk.dk/ og fik at vide at, ja, jeg skulle betale omkostningerne, men jeg er ikke sikker på at han forstod mit spørgsmål korrekt. Jeg synes jeg har læst andre steder at virksomheden selv skal betale omkostningen. Hvad siger folk her?

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selskabet og ikke dig

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du spørger sikkert hvorfor ? Fordi selskabet ejer kontoen og ikke dig

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at du vil stå for alt stiftelse omkostning glæder kun ved oprettelse af selskabet (gebyr til virk.dk)

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kunne du skrive i stiftelse dokumentet at selskabet skulle stå for stiftelse omkostning ( gebyr til virk.dk)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart mene det er selskabet der skal betale bankegebyr da det er en konto der vel oprettes når selskabet er stiftet. Hvad gør det for forskel? Hvis vi nu sagde det VAR stiftelsesomkostninger så var det uden fradrag, og det er vel ikke noget at gå efter?

Du begår sikkert den normale fejl, at ville stifte med alt for få penge, så der ikke er til bank - og måske heller ikke til lovpligtig arbejskadeforsikring (regn 1500-2000 - og bod = op til 3 års besparelse ved ikke at have det + 5000 kr) og kommer der ikke meget andet til, fra visitkort til hjemmeside til ??

Nå - hvis du har stiftet med 1 krone så må du jo hellere lave et lån til selskabet - som du skal beregne markedsrente for og dermed selv betale skat af (lav skat) og selskabet har fradrag for - og så har du jo i det mindste fradrag for bankgebyrer osv. Har du ikke stiftet, så overvej at stifte med en kapital der stor nok til alle opstartsomkostninger og så du kan søge at holde din kapital intakt på lidt sigt. Husk -falder den til under 50% så skal der inden for 6 mdr afholdes formel generalforsamling med stillingtagen til kapitalen . Mangler det, kan det være del af kreditorers argument for hæftelsesgennembrud hvis ting går galt.

Læs lige disse 12 meget vigtige punkter for dit IVS så du ikke ender i den alt for store gruppe af IVS der tvangsopløses http://johnhannover.blogspot.dk/2016/06/10-anvisninger-inden-du-stifter-ivs.html 

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg stifter et selskab, gøre jeg det med et meget lav beløb , da jeg vil heller vil låne selskabet penge og når der er penge til at betale tilbage, så træk dem ud på den måde.

For ellers kan du kun få det indskudte tilbage hvis du lukker selskabet og fradrag ved salg.

Men hvis der er en der tilbyder 1mio for dit forskel, ser jeg ikke det stor wow ved at få et fradrag på 20.000 eller 1 kr, når der er tale om en 1mio .

Så fortrækker jeg at formindske risikoen ved at tag pengene hurtigere ud.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

For dit selskab*

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt - og jeg ved jeg deler den opfattelse med mange banker og kreditorer, finder jeg det direkte pinligt med den udbredte opfattelse af at begrænse tab ved selskaber ved at vælge principielt kun at ville stifte med 1 krone og så låne selskabet penge til selv de mindste omkostninger så som oprettelse af bank visit kort osv

Ikke underligt IVS har det dårlige ry det har, hvis det at skulle stifte med 5-10.000 kr føles så risikofyldt, at man stifte med 1 krone, for at overlade risiko til banker og kreditorer for alt - Tænk kun at tro nok på et selskab til at ville stifte med 1 krone

Jeg kan forstå hvis vi taler mange penge, men ikke at turde tro nok på et selskab, til at sikre det kapital i en opstartsperiode er netop årsag til at så mange IVS kører af sporet - en ejer der MAX vil have 1 krone på den varme bageplade tror ikke meget på sig selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Personligt - og jeg ved jeg deler den opfattelse med mange banker og kreditorer, finder jeg det direkte pinligt med den udbredte opfattelse af at begrænse tab ved selskaber ved at vælge principielt kun at ville stifte med 1 krone og så låne selskabet penge til selv de mindste omkostninger så som oprettelse af bank visit kort osv

Ikke underligt IVS har det dårlige ry det har, hvis det at skulle stifte med 5-10.000 kr føles så risikofyldt, at man stifte med 1 krone, for at overlade risiko til banker og kreditorer for alt - Tænk kun at tro nok på et selskab til at ville stifte med 1 krone

Jeg kan forstå hvis vi taler mange penge, men ikke at turde tro nok på et selskab, til at sikre det kapital i en opstartsperiode er netop årsag til at så mange IVS kører af sporet - en ejer der MAX vil have 1 krone på den varme bageplade tror ikke meget på sig selv

vh John H

Jeg har tidligere nævnt der her på siden( https://www.amino.dk/forums/t/290519.aspx) men spørgsmålet er om alle krumspringene overhovedet er besværet værd, eller man bare skal holde det simpelt og fokusere på sin forretning?

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)