Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må mit firma købe bitcoins?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg har læst diverse steder på nettet og spurgt min revisor, og jeg kan ikke finde/få et reelt svar. Så nu prøver jeg her:

Må min virksomhed indkøbe 10 bitcoins for at sælge dem igen om 2 måneder?

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke helt let men hvis ikke du er finansiel virksomhed og registreret for den type handel, så vil køb af bitcoins som du beskriver det vel ses som en privat hævning så vidt jeg ved - men er ikke stensikker, for der skelnes netop mellem hvis BTC er del af selve din forretning - eller du feks tager mod BTC for vare osv - uden det er del af selve din forretning. jeg vil mene det er privat hævning - uden skat for firma men så ved investering skat for dig selv i stedet http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2156173 

Vent på mere vidende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Feb 12
Indlæg ialt: 153
Fra  www.KK-WebDesign.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det CVR nummer som ønsker at lave købet, har vinduespolering som primære virksomhed. Ydermere kan oplyses at bitcoins ikke modtages som betaling!

Pizzaria, grillbar eller lign søges til gratis WordPress hjemmeside - Hosting/domænenavn kan købes for 249 kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Agora_Live:

Det CVR nummer som ønsker at lave købet, har vinduespolering som primære virksomhed. Ydermere kan oplyses at bitcoins ikke modtages som betaling!

vent stadigt på andre men jeg er ret sikker på det så er del af privaten og vil ses som privat hævning og dermed privat investering og med beskrivelsen købe og sælge om f.eks 2 mdr personlig skat af gevinst og ligningsmæssigt fradrag for tab over privat selvangivelse
Hvis du er personlig virksomhed kan jeg så heller ikke se hvad forskel det gør da skat jo altid er personlig (med mindre VSO) og du kan jo hæve som du vil i status uden skattekonsekvens (men kan mangle pengene til andet - det er jo så en anden sag)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)