Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bitcoin farm

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et ønske om at starte min egen Bitcoin farm op, og den skal være i min lejlighed.

Jeg har plads til 20 stk Antminer s9, hver miner bruger 1300 watt, og 13 volt, det er så 100 ampære bare for en, hvis man siger 1300 / 13 = 100, jeg synes det lyder helt vildt, tror der er noget galt med min udregning, ved nogle af jer om udregningen er rigtig?

 

For skal jo nok hen og have en eltavle som har nogle flere ampære, og vil gerne selv udregne det hele inden en elektrikker laver det, så jeg kan forstå hvad han laver og holde øje med at han ikke snyder mig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder korrekt - bitcoin mining betaler som generelt ikke med DK el priser

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Bitcoins:

Hej, jeg har et ønske om at starte min egen Bitcoin farm op, og den skal være i min lejlighed.

Jeg har plads til 20 stk Antminer s9, hver miner bruger 1300 watt, og 13 volt, det er så 100 ampere bare for en, hvis man siger 1300 / 13 = 100, jeg synes det lyder helt vildt, tror der er noget galt med min udregning, ved nogle af jer om udregningen er rigtig?

Rated voltage til hardwaren er 11.6 til 13V - det er ret standard at du har en AC/DC voltage på et bundkort på 12V f.eks - du vil skulle købe en PSU til disse AntMiners, og det er derfra du skal basere din ampere forbrug.

Så tager vi et forbrug på 1300 watt og du køre over 230 volt (som er normalt i danmark) vil du tage 1300 / 230 = 5.65 ampere per miner - regn med 6, så du vil kunne have 2 miners per 16 ampere - mange huse vil have 80 ampere tilgængeligt for hele husstanden - skal du mere end 80 ampere vil du skulle snakke med elselskabet, og de ser helst ikke at du trækker 80 ampere ud af en husstand Smile

Generelt set vil jeg ikke anbefale dig at køre det i hjemmet, og datacentre vil oftest heller ikke overskride ~ 28-30 ampere per rack skab, så det bliver hurtigt en dyr løsning.

Så i dit tilfælde vil du skulle have 120 ampere installeret for at kunne trække dine 20 miners - og så godt 7000 m3/h køling (eller 1950 liter i sekundet)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret 😊

Men så er spørgsmålet bare hvor mange amp jeg kan trække ud af hoved kablet? hvis vi siger vi sætter et nyt eltavle op, hovedkablet er et 2 cm tykt kabel, der kommer ude fra vejen af, og ind til et lille lejligheds hus med to lejligheder, og vi deles om det kabel.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Bitcoins:

Tak for svaret 😊

Men så er spørgsmålet bare hvor mange amp jeg kan trække ud af hoved kablet? hvis vi siger vi sætter et nyt eltavle op, hovedkablet er et 2 cm tykt kabel, der kommer ude fra vejen af, og ind til et lille lejligheds hus med to lejligheder, og vi deles om det kabel.

Det er noget elselskabet kan informere dig om - kommer også an på alderen af installationen der er foretaget nuværende. Elselskabet vil samtidig informere dig om, hvor vidt du faktisk må trække den mængde strøm du kræver eller om der skal laves en ny installation (trække et nyt kabel fra vejen og ind til huset).

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svaret, ved du osse hvad betydningen på de her kabler er eksempel  

5x6mm²  hvad betyder det ?

https://www.greenline.dk/k/elartikler/kabel-ledning/installationskabel

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

5x6mm2 er du har 5 kabler og en tykkelse på 6mm2 (mm2 = square millimeter) - jo højere millimeter, jo flere ampere.

6mm2 == 37 amp maksimum (32 anbefalet)

10 mm2 == 52 amp maksimum (47-48 anbefalet)

16 mm2 == 70 amp (63-64 anbefalet)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så er det nok et 4x16mm² kabel jeg har, så har jeg afligvel lidt at arbejde med, men deler kablet med min nabo, hvor mange amp, tror du hun bruger?

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 472
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget vanskeligt at sige noget om forbruget hos din nabo, og heller ikke relevant. Du har antageligvis en 63A forbindelse til elnettet. Hvis du skal hive alle ampEre ud, skal du bruge alle faserne ie. dit kraftstik (400V) du skal naturligvis ikke koble mineren op til 400V, men dele faserne.

I praksis kan det ikke betale sig med kwh-prisen i DK.

Prøv at regne ud hvor lang tid det tager at "skabe" 1 bitcoin, eller en del deraf. Regn dernæst på kw forbruget, og se om der skabes et overskud med kwh-prisen i DK. Du kan regne med en kwh pris på 2,25 - 2,50. 

Hvad nu hvis (når) BTC falder grundet reversering i massehysteriet, når trenden tilsiger, at der ikke er nogen bagvedliggende værdi? Jaja... en anden diskussion. Men du risikerer at stå med BTC som er skabt med 1,3kw i timen pr maskine og som er mindre værd.

Hvis du miner med 20 x 6A bruger du ca 260kr/timen. Det vil jeg antage bliver en dårlig forretning.

Grækenland, Bulgarien og Rumænien har billige strømpriser :-) 

Tilmeldt 29. Nov 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, hvis jeg køre en antminer s9 så laver den for 154kr i bitcoins om dagen, og hvis siger pris strømmen er 250 øre Det er – 83 kr om dagen, så har jeg tjent 63 kr om dagen om måned 1900 kr så er den tjent hjem på 5.3 måneder, og der er et halt års garenti.

3 faser hvad betyder det ? og hvordan for man det? 

Penge om dagen

kr. 154.00

Strøm i kr Daglig

-kr. 83.00

Feed Pool - 2%

-kr. 1.42

Bitcoin Difficulty -  8%

-kr. 5.68

Total Profit

kr. 63.90

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)