Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

INdberetning af b-indkomst ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis man opretter en portal som fx. freelancer.com eller Fiverr.com eller lignende i DK, hvordan fungerer det så med hensyn til betaling til opgaveløser. Har hjemmesiden pligt til at indberette nettosalgsbeløbet til skat som B-indkomst, eller er det op til opgaveløser selv ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

brygladen.dk:

Hej,

Hvis man opretter en portal som fx. freelancer.com eller Fiverr.com eller lignende i DK, hvordan fungerer det så med hensyn til betaling til opgaveløser. Har hjemmesiden pligt til at indberette nettosalgsbeløbet til skat som B-indkomst, eller er det op til opgaveløser selv ?

dansk CVR drevet virksomhed som jeg går ud fra vi taler om, skal indberette betalinger af honorar til modtageren som honorar - bidragspligtig B indkomst hvis denne er CPR person eller PMV  eller  - på navn/adresse og fødselsdato/år for udlændinge

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Oct 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for svar. Det var også min egen fornemmelse, men det kunne være der var en bagatelgrænse grænse. Det virker som en uoverskuelig opgave, hvis man har en sælger der sælger en opgave for småpenge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan jo lade den der udfører det sende fakturaen men ja - ellers er det ikke besværet værd for 25 kr  der er ikke bagatelgrænse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)