Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bogfører jeg bilag betalt med Mastercard Cash?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit firma er et IVS og jeg bruger e-conomic som regnskabsprogram.

Mit spørgsmål går på hvordan bogfører jeg korrekt køb af varer, som jeg har betalt med mit MasterCard Cash?
Kortet hæver direkte på firmaets driftskonto og fungerer i alle henseender ligesom et dankort, der er ingen kredit på kortet og pengene bliver hævet et par dage efter købet, en gang imellem hæves pengene samme dag.

Men netop det at pengene bliver sjældent hævet samme dag, som den dato der står på min kvittering/faktura, gør mig lidt forvirret.
Fordi hvilken type bilag skal jeg bruge i e-conomic til for eksempel indkøb af nyt kontor inventar i IKEA, betalt med mit firma MasterCard Cash og hvilken dato skal jeg bogføre købet under?
Varen er købt 11. november men pengene bliver først hævet i banken den 14. november.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

dit master er uden kredit og i dit fald - så vent med at bogføre til pengene vises i bank - ellers skal du have en master konto for de 3 dage det kan tage, og det er unødvendigt - helt modsat alm master med lang kredit

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Sep 17
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, sagligt som altid! Skal bilaget så bogføres under den dato som pengene hæves i banken?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

I princip på den dato salget eller købet sker - men med få dage mellem ,vil skat ikke blande sig i du bogfører på den dag det hæves

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt generelt må du gerne bogføre på betalingsdatoen, hvis du synes, at det er nemmest, DOG IKKE, hvis datoen derved kommer ind i næste momsperiode, herunder næste regnskabsår. Jeg bruger fast dette princip, hvorved jeg også har datoen for alle mine posteringer, direkte fra udtræk fra banken.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)