Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af virksomheds elforbrug i privat lokale

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er lidt ny i det her, så håber der er en som kan hjælpe..

Min virksomhed har et ret højt elforbrug til drift af varmeovn (procesvarme til min produktion). Mit produktionslokale og dermed varmeovnen står i mit værksted (som kun er indrettet til virksomhedsbrug) i min private bolig. Jeg har bimåler monteret og kender derfor det præcise forbrug.

Jeg ønsker naturligvis at virksomheden skal betale mig, som privatperson, for forbruget. Kan jeg "bare" sælge strømmen til min virksomhed vha. en dags dato til en realistisk pris, eller skal det bogføres anderledes specifikt??

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:54

Ja - så længe du kan dokumentere forbruget og den oven alene er til firmabrug så kan du tage det som udgift i firmaet - Ikke til en "realistisk pris" vel, men helst til den pris du selv betaler per KW i forhold til måleren KV visning.

Du kan i et selskab sende en regning fra dig selv, og i personlig virksomhed kan du lave et bilag på forbruget og bogføre som el udgift mod mellemregning til dig selv (eller bank hvis du overfører til dig selv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Nov 17
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:59

Hej John,

Mange tak for svar. Med realistisk pris tænkte jeg også, at dividere det totale elforbrug op i den samlede regning (for både virksomhed og privat) og derefter gange med virksomhedens forbrug. Jeg tænker at den tilnærmelse vil være realistisk. Der er jo alle mulige abonnementer, afgifter osv., som ikke er kWh afhængig, men som min virksomhed så kommer til at betale sin andel af, på denne måde..

Jeg laver det som en indkøb i min virksomhed på baggrund af en dags dato nota og med den komplette elregning som bilag. Betalingen bliver så bare en overførsel fra virksomhedens konto til min private. Jeg går ud fra, at det er det du mener? 

Mvh Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46636
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24

ja det lyder fint nok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød