Hej Amino'er Jeg er freelancer og har lille IVS og står og skal betale 100.000 i selskabsskat af min samlede indtægt i mit første regnskabsår. Sagen er dog den, at jeg har kun haft et lille overskud i forhold til mine omkostninger, hvorfor skal jeg så betale fuld selsskabsskat? Jeg har afleveret mit årsregnskab, hvori alle indtægter og omkostninger er opgjort til et lille overskud, hvilket gør mig desto mere forvirret, for jeg kan ikke betale de penge... Hvad skal jeg gøre? |
Finde en revisor eller anden kyndig, for du ved helt klart alt for lidt om regnskab IVS og skat. Du betaler 22% selskabskat af det overskud du selv angiver i dit regnskab og bliver du pålagt mere får du klar besked om hvorfor. Du bliver ikke pålagt selskabsskat af andet end det du angiver korrekt som overskud - med mindre skat har orienteret dig om, at du som freelancer ses som honorarmodtager lønmodtager eller andet specielt - og de har underkendt at du drev det som IVS, men så ville du have fået klar beskedmacktheknife:Hej Amino'er
Jeg er freelancer og har lille IVS og står og skal betale 100.000 i selskabsskat af min samlede indtægt i mit første regnskabsår. Sagen er dog den, at jeg har kun haft et lille overskud i forhold til mine omkostninger, hvorfor skal jeg så betale fuld selsskabsskat? Jeg har afleveret mit årsregnskab, hvori alle indtægter og omkostninger er opgjort til et lille overskud, hvilket gør mig desto mere forvirret, for jeg kan ikke betale de penge... Hvad skal jeg gøre?
Søg hjælp inden alt muligt andet går galt
vh John H