Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansættelseskontrakt med aktiekøb - Holdingselskab ApS, værdi af aktier og mulig fusion på sigt

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for jeres gode sparring.

Jeg står foran at blive tilbudt en ansættelseskontrakt i et mellemstort handelsfirma i Nordjylland.
Der er 3 nuværende ejere med hver meget forskellig anciennitet og dermed også forskellige aktiebeholdninger.

Efter fx 8 mdr. kan jeg forvente at få tilbud et partnerskab hvor jeg kan opkøb en aktieandel.
Det vil nok være – hvis tingene udvikler sig rigtigt for alle 4 parter – mulighed for at købe 10,1%.
Jeg tror de 10,1% stammer fra, at det skal der være for at man kan trække overskuddet fra handelsfirmaet op et ApS Holding for det kan gøres skattefrit?

Hvis der fremover bliver mulighed for at opkøbe af flere aktier så skal der også findes en model herfor – men hvordan kan en sådan model se ud?

Endvidere vil jeg få en vurdering på hvad den 10% andel koster. Men hvordan kan man for et firma rent faktisk kan beregne dets aktieværdi man det? For kan man faktisk få en indre værdi fra de 3 eksisterende ejere og vil det være en objektiv vurdering?

Endelig – på meget længere sigt - kan det bliver tale om at firmaet vil fusionere med det større moderselskab om nogle år. Aktieværdien i moderselskabet er langt større, så måske kan dette give en værdistigning for mine aktier eller hvad?

Hvilke rådgivere er gode og ikke for dyre til at lave denne rådgivning - sådan at jeg kommer på rette spor og ikke bliver flået i stykker i honorar?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)