Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ur virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej har gået og overvejet at starte en “niche” Webshop som sælger billige ure - primært importeret fra Kina. Har overvejet en del navne på webshoppen men en del er optaget, men bla. Wristtime.dk er ledigt.

Jeg har omkring 10.000 i startkapital pt. Og derudover har jeg et fuldtidsarbejde. Ville jeg på langt sigt kunne opbygge en fornuftigt forretning ved salg af billige ure? Målgruppen ser jeg primært som unge som ikke har et stort rådighedsbeløb, og bare ønsker et fint ur til en relativ billige penge. Det ikke projekt der skal gøre mig rig, ser det mere som et iværksætter eventyr/ projekt der evt. Kan indbringe en ekstra skilling og ikke mindst en masse viden og erfaringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil i alle fald pege på, at du skal forvente ganske meget besvær med det. Billigere Kina ure er generelt - gå med og smid væk - og der er en del fejl og batterier der løber ud før tid og mange urmagere vil ikke røre den type da man let risikerer at ødelægge noget ved åbning, så du kan få ganske mange reklamationer og retur i op til 2 år. Samtidigt er der jo masser af steder alle kan købe den type, formentlig ikke meget dyrere end hos dig, som jo nok køber flere og før rabat i Kina men i stedet selv lægger noget på.

Hvor stort lager har du lyst til? (dropshipping ville betyde det er din kunde der skal betale moms told evt gebyr ved ankomst og fortolde)

Er det for at øve sig i noget lidt vanskeligt, så er det en øvelse, ellers tror jeg det er et ret vel dækket marked

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sikkert godt få noget salg, men som John skriver, så er der en masse administration forbundet med import.

Ur-branchen online er ekstremt konkurrencepræget og der er spillere, der står voldsomt solidt i markedet med mange års erfaring og SEO-optimering med sig - også på den type ure, du sikkert vil indkøbe, så det kan blive en dyr fornøjelse at købe sig til kunderne er min erfaring (fra samme branche).

Skal du kaste dig over noget for at lære, så ville jeg finde en langt mindre konkurrencepræget branche, hvor der er mulighed for at tage nogle markedsandele.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)