Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksklusiv eller inklusiv moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er 

Vi er i vores telemarketing virksomhed ved at erhverve en ny kunde(B2B), og det er jo bare super fedt. Noget af det første vi blev enige om var selvfølgelig prisen og målsætningerne osv. Nu har vi så endelig fået lavet en samarbejdskontrakt til denne nye kunde, og han mener så at prisen var aftalt inklusiv moms, hvor vi var af modsatte forståelse. 

Nu er jeg relativ ny i erhvervslivet(1 år,) men lærte ret hurtigt at priserne mellem virksomheder altid uden undtagelse bliver omtalt eksklusiv moms. Mit spørgsmål er så; Har jeg og min partner en fælles forkert forståelse af dette? Altså at priserne bliver omtalt uden moms. 

Mvh Kristoffer Madsen 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er normal kutyme at  oplyse priser ekskl. moms ved B2B. Det er dog altid en god ide at skrive i tilbud/ lislister ... osv. at prisen er ekskl. moms.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, B2B er altid uden moms, men det er kutyme, hvor jeg færdes, at man specifikt angiver det -tssss så der ikke opstår situationer som denne tsss- Selvom I har ret: Kom evt. videre ved at give momsen i rabat det første kvartal eller del den det første halve år. Giv noget i stedet for at stå stejlt.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene, det var mest af alt for at få det klargjort. :-) 

Vi skal have kunden i hus, så hvordan vi lige tackler det skal vi lige have fastlagt. 


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)