Vi er i vores telemarketingvirksomhed ved at erhverve en ny kunde(B2B), og det er jo bare super fedt. Noget af det første vi blev enige om var selvfølgelig prisen og målsætningerne osv. Nu har vi så endelig fået lavet en samarbejdskontrakt til denne nye kunde, og han mener så at prisen var aftalt inklusiv moms, hvor vi var af modsatte forståelse.
Nu er jeg relativ ny i erhvervslivet(1 år,) men lærte ret hurtigt at priserne mellem virksomheder altid uden undtagelse bliver omtalt eksklusiv moms. Mit spørgsmål er så; Har jeg og min partner en fælles forkert forståelse af dette? Altså at priserne bliver omtalt uden moms.
Det er normal kutyme at oplyse priser ekskl. moms ved B2B. Det er dog altid en god ide at skrive i tilbud/ lislister ... osv. at prisen er ekskl. moms.
Korrekt, B2B er altid uden moms, men det er kutyme, hvor jeg færdes, at man specifikt angiver det -tssss så der ikke opstår situationer som denne tsss- Selvom I har ret: Kom evt. videre ved at give momsen i rabat det første kvartal eller del den det første halve år. Giv noget i stedet for at stå stejlt.