Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance opgave via CPR - bogført i virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg udfører nogle momsfrie freelance opgaver (Undervisning), men jeg har en momsregistret enkeltmandsvirksomhed.

Det ene sted har dog ansat mig som freelancer uden mit CVR nr, men på mit CPR nr i stedet. jeg har modtaget et honorar for 25 timer og intet er trukket fra.

Mit spørgsmål er om jeg kan bogføre det og betale b-skat via min virksomhed når de ikke har modtaget en faktura via mit CVR nr? Om jeg bare skal sende en faktura, eller om de skal være klar over at de ansætter mig via mit firma en anden gang selvom det kun er mig der er i firmaet? 

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis et firma har betalt dig et honorar som CPR person så skal det firma lovpligtig angive det som honorar til skat helt enkelt og gør de ikke det, så skal du gøre dem opmærksom på det. Du kan forskudsregistrere

Jeg går ud fra det var et egentligt honorar baseret stykke arbejde og ikke noget der normalt ville være omfattet af din momspligtige aktivitet, for skal den slags foregå gennem din enkeltmands. Er man momsregistreret så vil alt momspligtigt skulle faktureres derfra, det er ikke noget med at man lige gør det uden moms hvis det passer bedst til en eller anden handel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Honoraret er betalt til mig som CPR Person. Det omhandler undervisningen i en fritidsklub. Arbejdet er dog 100% den type arbejde min virksomhed laver.

Skal jeg i dette tilfælde så sende dem en faktura og gøre opmærksom på at arbejdet er udført af min virksomhed og ikke mig som CPR Person?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg mene ja - men jeg tør ikke sige om det så er momsfrit de undervisning i fritidsklub - det må du få vurderet - men ja, har du CVR der lever af identisk vil dte være rigtigt at de fakturerer det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jun 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen.

Så må jeg lige undersøge nærmere omkring om det er momsfrit. Det er dog markdeslederen i branchen jeg har det fra, så den skulle gerne være god nok. Men de har dog også både skoler og fritidsklubber så det kan måske være der er noget der.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)