Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsættelse af penge i en opsparingskonto (Ikano Bank)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg overvejer stærkt at indsætte 50 k ind i en opsparingskonto i ikano bank. Jeg synes nemlig at banken har en fornuftig Fast sparkonto på 3 år til en indlåndsrente på 1,15%? Dvs. jeg efter 3 år tjener 26.000 kr? (Har jeg regnet dette rigtigt ud). Jeg er en gut på 17 år og er i tvivl om hvilke risiko der er ved at gøre dette... Håber der er en fornuftig person herinde, som har styr på finiaseringen og måske evt. har andre råd til at mine penge ikke bliver ædt af inflation.   

Vh. Viggo 

 

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Viggo

Jeg kan forestille mig at banken kræver at låser pengene i 3 år, hvilket ikke er særlig attraktivt når renten nogenlunde er den samme som inflationen pt. Slet ikke i den alder du har, da ting ændrer sig hurtigt og det kan være du skal bruge pengene.

Det hele afhænger selvfølgelig af hvor meget risiko du vil tage. Det er muligt at hente højere afkast på aktiemarkedet, dog med en større risiko.

Obligationer er ikke særlig attraktive pga. den lave rente og en formentlig stigende rente på sigt, som influerer kursen.

Så er der Bitcoins, som konstant er stigende. Vil de forsætte med det? Ja, hvis det bliver et mere almindeligt betalingsmiddel i butikker.

I din situation vil jeg nok lade dem stå på en konto og næste gang aktiemarkedet falder godt af en korrektion, så købe op. Men det er dog vigtigt at du sætter dig godt ind i hvordan det fungerer.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1% af 50k er 500 kroner. På tre år vil du, uden at medregne rentes rente, få 1500 kroner.

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

Hej

1% af 50k er 500 kroner. På tre år vil du, uden at medregne rentes rente, få 1500 kroner.

Så tjene 1500-2000 på at binde pengene i 3 år og derudover kan det også være at de har et oprettelsesgebyr. (Ved aldrig med banker) Det er i min optik ikke værd at gøre. 

Kan forstå at folk gør det hvis de har 100 millioner og ikke vil tage risiko fordi de skal lave af renterne. Men ellers ikke.

Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Mange tak for svar :) Jeg tænker du har ret og jeg vil lade pengene stå i banken. Du skriver noget om korrektion i aktiemarket. Betyder det at det er usikkert at investere i aktiemarkedet lige p.t ? Jeg kan ihvertfald læse mig frem til at det snart går den modsatte vej. :) 

Tilmeldt 15. Jul 17
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen :) Synes heller ikke min udregning gav mening.. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggohansen91:
Betyder det at det er usikkert at investere i aktiemarkedet lige p.t
Det er altid usikkert at investere i aktiemarkedet. Jeg forstår heller ikke, hvad der menes med 'korrektion i aktiemarkedet'. Jeg ved kun, at når der er nogen, der vinder, er der som regel andre, der taber.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

..men nej, jeg ville heller ikke binde mine penge i 3 år for 1,15% hvad enten det nu er om året eller for 3 år. Det skulle da lige være for ikke at bruge dem :-D

Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Over de seneste år har der løbende været korrektioner på aktiemarkedet, hvor aktierne falder ca. 10% på få dage for derefter over flere uger stige til nogenlunde samme niveau. En korrektion er dermed udtryk for en form for midlertidig turbulens i markedet.

De sker som regel når aktiekurserne er steget et længere stykke tid og nogle af de store investeringsfirmaer vil skabe lidt kaos for selv at tjene penge. Hvis flere af de store (profesionelle) begynder at sælge ud samtidig, så falder kurserne hurtigt og mange panikker samt sælger ud. Ligeså snart dem der panikker har fået solgt ud køber de store investeringsfirmaer op igen og tjener ved at købe billigere end de havde solgt.

Det er selvfølgelig lidt spekulativt, men en nem måde at tjene penge på. 

I forhold til aktiemarkedet pt. så er det prissat højt, men der er ikke særlig mange gode alternativer til aktier pt. Renten er for lav, ejendomspriserne er steget meget verden over og diverse råstoffer er ikke super attraktive for de fleste. Der er en del uro i verden som påvirker markederne, men der er ikke så mange investeringsalternativer. 

Hvis man altid kigger langsigtet, så har det altid kunnet betale sig at investere i aktier, spørgsmål er blot kortsigtede. 

Tilmeldt 8. Sep 17
Indlæg ialt: 104
Fra  Social Trading Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggohansen91:

Hej 

Mange tak for svar :) Jeg tænker du har ret og jeg vil lade pengene stå i banken. Du skriver noget om korrektion i aktiemarket. Betyder det at det er usikkert at investere i aktiemarkedet lige p.t ? Jeg kan ihvertfald læse mig frem til at det snart går den modsatte vej. :) 

lad vær med at kaste dig ud i aktiemarkedet, hvis du ikke har forstand på det. Det kræver til dels en stor viden og en teknisk snilde for at begå sig i det marked. Jeg taler af erfaring og lad endelig vær med lyt til folk der mener de har forstand på aktier før du har krydstjekket deres oplysninger. 

Lars Ravn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)