Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af sine egne produkter i andre lande

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er reglerne, hvis man gerne vil sælge sine egne produkter i et ikke EU land. Det kunne være Australien fx.

Hvis man nu...

- Får lavet sit produkt i det gældende land

- Bruger lager og logistik firma i det gældende

- Modtager ordren på ens hjemmeside, hvor jeg så giver bedsked til lager/logistik firmaet i det gældende land, at de skal sende en af mine vare til en adresse i deres land.

Hvad må man?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sælger og sender varen fra DK, er det helt op til kunden at sikre sig at varen overholder landet regler, det er ikke dit ansvar.

Har du derimod lager i landet, vil det formodentlig også kræve at du opretter firma i landet, det er så dit ansvar at varen overholder landet regler.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder med to virksomheder i et ikke EU land (Canada), som synes det jeg laver kunne være interessant for det de laver. Vi snakker ikke en potentiel million-ordre, men blot at de har udvist interesse. Så selvfølgelig sidder jeg og tænker, hvad der skal til, for at oprette en virksomhed i et andet land. Eksport ser jeg ikke som en mulighed. Tanken var at få tingen lavet i landet, hos en underleverandør.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl Thomsen:
hvad der skal til, for at oprette en virksomhed i et andet land. Eksport ser jeg ikke som en mulighed

Hvorfor egentlig ikke ? 

Hvad er skal til for at oprette et firma i et andet land, er jo umuligt at svare på da hvert land har sine egne regler / krav mht. at oprette og drive firma. I rigtigt mange lande er det meget bureaukratisk, langsommeligt og dyrt at oprette et firma.  

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)