Hej allesammen jeg har en ide, om at starte en app, hvor jeg ville kunne sælge fifacoins, som er et consolspil. Jeg ved ikke helt hvem eller hvad jeg skal have fat i. Lidt om mig selv. -15 årig dreng fra vejle og går i folkeskole 9.klasse.
Håber i kan hjælpe mig igang med mit lille projekt.
Min tanke er at du kunne give dig i kast med at lære at programmere selv, da jeg antager du ikke har mange penge til at investere i projektet.
Jeg kan anbefale https://www.freecodecamp.org/ til det mest grundlæggende omkring hjemmesider og styling (deres app virker ikke i øjeblikket, men det fungerer fint på desktop). Alternativt er der CodeMonkey og sikkert et hav af andre lignende tilbud jeg ikke har hørt om.
Jeg anbefaler Android, fordi det er gratis, let at komme i gang og tutorialsne er gode (er min personlige erfaring).
-
I forhold til det forretningsmæssige, så ved jeg det er en forhindring at du er under 18, men det er noget som John Hannover ved meget mere om. Jeg tror hans svar i denne tråd kan bruges. Du får nemlig brug for en voksen alligevel, og her fortæller han mere om det at være en over og en under 18.