Hej Amino'er Er der nogen der har erfaringer med marketingseffekten af konkurrencer i webshops? Jeg har lidt en fornemmelse af at folk ikke rigtigt gider mere, da man bliver oversvømmet med konkurrencetilbud konstant, men måske er det bare mig :- ) Jeg har dog ikke rigtig andre ideer til at tiltrække kunder, så nu forsøger jeg alligevel.... Jeg vil dog meget gerne høre om andres erfaringer; om det kun virker med store præmier - lette spørgsmål/svære spørgsmål etc. Tak for Jeres hjælp & god weekend. /Mira
|
Jeg synes helt klart du skal droppe alle de konkurrencer og sparer sammen så du er klar med et rigtig stort pengepung til når mit kommende website www.gravid.dk går i luften he he - undskyld jeg kunne ikke dy mig.
Hvis jeg skal forsøge at være lidt seriøs:
Jeg kender ikke de seneste tendenser indenfor brugernes interesse for konkurrencer i sig selv...
MEN hvis du kombinere din konkurrence med en reklamekampange hvor du reklamere for dit website OG konkurrencen - så tror jeg du har fat i noget der vil gøre at mange vil klikke videre til dit website og dermed give din reklamekampange langt mere effekt.
På for eksempel Jubii og andre steder - hvor man betaler pr. visninger og ikke pr klik. Her kan en konkurrence sammen med reklame for dit site øge de besøg du får på 1000 visninger markant..
Jeg tror ikke præmiens størrelse er superrelevant. Jeg har tidliger være tmed til at udlovet en spritny PC fra Dell med det hele - det gav efter min vurdering ikke mere end at udlove 2 biletter til en Robby Williams koncert. En baby/børne relateret præmie er vel oplagt i dit tilfælde?
Jeg så et dansk website der havde fået fat i et par Apple Phones fra USA og fået den kodet om så den virkede her i DK - FØR den kan købes i butikken her i landet vel at mærke. Det må siges at være en skarp og attraktiv præmie uden at den koster en bil eller lignende.