Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketingseffekt af konkurrence

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der nogen der har erfaringer med marketingseffekten af konkurrencer i webshops?

Jeg har lidt en fornemmelse af at folk ikke rigtigt gider mere, da man bliver oversvømmet med konkurrencetilbud konstant, men måske er det bare mig :- )  Jeg har dog ikke rigtig andre ideer til at tiltrække kunder, så nu forsøger jeg alligevel....

Jeg vil dog meget gerne høre om andres erfaringer; om det kun virker med store præmier - lette spørgsmål/svære spørgsmål etc.

Tak for Jeres hjælp & god weekend.

/Mira

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 14:47

Jeg synes helt klart du skal droppe alle de konkurrencer og sparer sammen så du er klar med et rigtig stort pengepung til når mit kommende website www.gravid.dk går i luften   Wink he he - undskyld jeg kunne ikke dy mig.

Hvis jeg skal forsøge at være lidt seriøs:

Jeg kender ikke de seneste tendenser indenfor brugernes interesse for konkurrencer i sig selv...

MEN hvis du kombinere din konkurrence med en reklamekampange hvor du reklamere for dit website OG konkurrencen - så tror jeg du har fat i noget der vil gøre at mange vil klikke videre til dit website og dermed give din reklamekampange langt mere effekt.

På for eksempel Jubii og andre steder - hvor man betaler pr. visninger og ikke pr klik. Her kan en konkurrence sammen med reklame for dit site øge de besøg du får på 1000 visninger markant..

Jeg tror ikke præmiens størrelse er superrelevant. Jeg har tidliger være tmed til at udlovet en spritny PC fra Dell med det hele - det gav efter min vurdering ikke mere end at udlove 2 biletter til en Robby Williams koncert. En  baby/børne relateret præmie er vel oplagt i dit tilfælde?  

Jeg så et dansk website der havde fået fat i et par Apple Phones fra USA og fået den kodet om så den virkede her i DK - FØR den kan købes i butikken her i landet vel at mærke. Det må siges at være en skarp og attraktiv præmie uden at den koster en bil eller lignende.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 14:52

Hej Mira.

Hver gang jeg ser en hjemmeside med en konkurrence, så flygter jeg væk med 180 i timen.

Og jeg undgår at hjælpe folk med konkurrence og spil hjemmesider.

Hvorfor?

Fordi jeg jeg synes, at alle de hjemmesider, der har konkurrencer eller spil som udgangspunkt prøver at snyde folk.

Og jeg har ikke lyst til at hjælpe dem med deres forehavende.

Jeg er godt klar over, at det ikke er din hensigt; men det smitter af på min opfattelse af hjemmesider med konkurrencer.

Det kan så være rigtigt eller forkert i andres øjne.

Jeg er klar over, at det ikke er alle mennesker, der har det lige som jeg.

Der er nogen, der hænger ud på puben og køber det ene skrabelod efter det andet og trækker i den enarmede.

Denne gruppe vil helt klart være tiltrukket af en hvilken som helst konkurrence de kommer i nærheden af.

Det store spørgsmål er bare:

Er det den gruppe du vil tiltrække med risiko for at skræmme andre væk?

Venlig hilsen, Christian

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 17:03

Der er efterhånden også en del tjenester der automatisk tilmelder brugeren til diverse konkurrencer. Jeg har en del spam-tilmeldninger til mine konkurrencer, så det skal man også lige være opmærksom på.

Det kan give lidt tilmeldinger til nyhedsbrevet, men husk at give brugeren mulighed for at vælge nyhedsbrevet til, og ikke omvendt.

Derimod synes jeg konkurrencer man kører blandt egne nyhedsbrev-modtagere, virker ret godt. Det også lige den rette målgruppe.

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)