Jeg har et spørgsmål på vegne af min veninde. Da I er nogle af de klogeste mennesker, jeg kunne finde på at spørger - håber jeg I kan hjælpe hende.
Hun oprettede for mange år siden et banklån i GE Moneybank. Hun fik et overblik over lånet, rente og samlet tilbagebetalingskrav på lånet da hun underskrev kontrakten. På et tidspunkt blev GE opkøbt af Santander som nu har overtaget lånet.
Hun har nu regnet ud at hun allerede har betalt en stor procentdel af de samle tilbagebetalingskrav, men hendes afdrag på lånet ikke er tilsvarende. Hun vil derfor gerne have en oversigt fra Santander over HELE hendes lån - hvor meget hun har indbetalt igennem tiden og hvor meget af det der har været renter (hendes rente har været sat op og ned igennem tiden). Men de fortæller hende at de kun kan give hendes oplysningerne for den tid, de har haft lånet - og at det vil koste hende 25 kr. for hver måned, hun ønsker oplysninger om. Men at de ikke kan give hende nogle oplysninger om betalinger til lånet før overtagelsen.
Men kan det være rigtig at hun ikke kan få nogle oplysninger om sit samlet lån, fordi det er overtaget? Hvor kan hun gå hen og få hjælp og informationer?