Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkald fra callcentre fra "danske" numre

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre herinde, som også er begyndt at få en masse opkald fra callcentre fra "danske" numre, eller er det kun mig? Er ved at være utrolig træt af dem, får måske 2 - 3 opkald fra dem om dagen, og de skulle være fra et eller andet Sigma Company, at man har ytret ønske om at høre omkring noget finansielt - længere er jeg ikke kommet i deres opkald endnu, at jeg har hørt resten.

Det er forskellige danske numre hver gang, så blokering hjælper kun i en kort tid, da næste opkald bare kommer fra et andet nummer. Kan man overhovedet gøre noget ved sådanne opkald?

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke gøre noget andet end at blokere hver enkelt af dem.

Der var nok ikke længe før man kan få et spam-filter til telefonen så spam-numre automatisk bliver sorteret fra og man ikke behøver modtage kaldene.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Fra  ExamCookie ApS Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har formentlig sagt ja til at de må kontakte dig engang, eller også har du oprettet dig med telefonnummer på en spamside, som har videresolgt dit nummer og dig som person. Det er ulovligt, men når det er et udenlandsk er der ikke meget at gøre ved det, man kan anmelde firmaet men det er en sag der aldrig kommer videre. Jeg har selv stået i samme situation, men hvis man bliver ved med at blokere numre så kommer der helt sikkert en ende på det. 
Når det så er sagt, så synes jeg faktisk ikke at opkald fra callcentre generelt gør mig noget, om det er A-kasser, forsikringsselskaber eller andet, så er det ofte med noget relevant for din virksomhed / dig, det er også grunden til at jeg ikke vælger skjult nummer, for så slipper man jo helt for opkald, der eventuelt kunne være en styrke for virksomheden. 
Vi ringer eksempelvis selv ud og sender efterfølgende en mail til de personer vores produkter kan være relevant for, så på den måde er det agressiv markedsføring, men stadig kun til de kunder vi føler det er relevant for. (Vi sælger software til skoler der vil imødegå eksamenssnyd). 

Mvh, Morten, direktør hos Examcookie

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kaldte det også bare callcenter fordi man tydeligt kan høre, at der sidder andre engelsktalende og ringer i baggrunden, men synes det er utroligt, at de ringer fra et "dansk" nummer - der står 0045 før det 8 cifrede nummer, men når man så tager den, så taler de engelsk og snakker om noget finansielt - har nu blokeret 8 af deres numre, så fatter ikke at de gider at blive ved.

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Skulle andre opleve det samme, så er det idag verificeret at det er det bras her der ringer ud fra danske telefonnumre: http://www.sigma-trading.com/

MEGET "ihærdige" sælgere - eller hvad man skal kalde sådanne.

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:
Er der andre herinde, som også er begyndt at få en masse opkald fra callcentre fra "danske" numre, eller er det kun mig?

Jeg har også modtaget nogle, hvor jeg dog ikke har været ved telefonen. Ved tilbagekald kunne jeg høre at opkaldet gik ud af Danmark. Lagde selvfølgelig på, da jeg hørte opkaldet gik ud af Danmark.

Som en anden skrev: "Du har sagt JA til at modtage opkald". Det har jeg ikke.

Jeg har ligeledes modtaget opkald om køb af aktier i Facebook til en, i opkalders optik, god kurs. Jeg lod vedkommende snakke og sagde hverken "YES" eller "NO". Jeg kunne ved investering på € 10.000,00 tjene 36%. Og hun blev ved, "sig nu ja eller nej", jeg sagde ingenting. Der har før været sager, hvor den der er opkaldt, må betale for INGENTING fordi der er sagt "JA".

Dette var også et dansk nummer. Men jeg synes jeg ville lade vedkommende tale, tale og tale, spørge, spørge og spørge. Spørge om "dette ikke er så attraktivt, at min søsters sommerløn, kunne investeres.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har heller ikke sagt ja til at modtage opkald derfra, og slet ikke fra et firma i den retning - synes også det, at de ringer op fra et "dansk" nummer gør, at det måske ikke er helt opfordret.

Har også undladt at sige Yes eller No, trods det at jeg godt har kunnet mærke, at spørgsmålene har ledt i den retning - eksempelvis blev jeg idag spurgt "do you have interest in trading?", hvilket jo ville efterlade et yes som svar dertil, men sagde noget knapt så pænt og lagde på istedet :) Forventer de ringer igen imorgen fra et 12. nyt nummer :-/

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)