Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk mail

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Sørensen - cygnet:

Det er da præcis det han vil:

Hvis kunden har været ved at lave en bestilling på ens hjemmeside og der på en eller anden måde går noget galt.

På den måde har en kunde allerede afgivet oplysninger til en og man ønsker så at følge op på dem. Altså der er lavet en relation mellem kunden og butikken. En af mine større kunder gør det og mange kunder bliver postiv overrasket over at man har sådan et overblik og konveteringen på den slags mail er ganske høj, specielt hvis det krydres med en form for rabat-kode.

Jamen han skriver da: Jeg bruger DanDomain og overvejer om systemet automatisk kan udsende en mail eks tre dage efter at en kunde har oprettet sig som kunde, men ikke har placeret en ordre? eller hvordan kan man evt gøre dette automatisk?

Det er da ikke det samme (man tager fat i kunden med det samme for at hjælpe dem - man udsender en salgsmail en rum tid senere fordi man har kundens e-mail), men uretilalt jeg skal nok lige poste svaret når jeg får det her mandag.

Fra København S
Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:00

Man oprettet sig som kunde som et step i bestillingen, og efter at man har lagt en vare i kurven og gået videre til næste step... bare lige så der ikke er nogle misforståelser om hvordan det foregår ;-)

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:55

Min mail til e-handelsfonden

Er følgende lovligt: Man udsender en automatisk mail med opfordring til en kunde om at købe noget eks. tre dage efter at en kunde har oprettet en konto på webshoppen, men ikke har placeret en ordre?

Svar fra e-handelsfonden

Man må ikke sende en automatisk mail på den måde som du har beskrevet. Det skyldes, at der i markedsføringslovens § 6 er et forbud mod uanmodet henvendelse til bl.a. forbrugere.

Dette betyder, at man ikke som erhvervsdrivende må markedsføre sig ved at sende fx en mail til en forbruger, medmindre forbrugeren har givet sit samtykke hertil.I er derfor nødt til at indhente et samtykke fra forbrugeren og det kan I gøre ved at forbrugeren kan vælge at tilmelde sig til at modtage markedsføring fra jer. Det er bare vigtigt, at forbrugeren selv aktivt vælger at sige ”ja tak” til en sådan markedsføring, fx ved at sætte kryds i en boks. I denne forbindelse skal man sørge for at forbrugeren bliver ordentligt informeret og, at det man samtykker til er konkretiseret, dvs. at forbrugeren skal vide hvad det præcist er han/hun siger ”ja tak” til. Siger man ja tak til at modtage markedsføring vedr. tøj, sko eller en anden slags vare?Så er det også vigtigt, at man oplyser i hvilken form man modtager markedsføringen, dvs. bliver det sendt pr mail eller på anden måde? Sidst men ikke mindst, så skal det være let for forbrugeren at framelde sig en sådan markedsføring, dvs. at når man først har sagt ja, så skal det også være muligt at sige nej på et senere tidspunkt, hvis man ikke længere gider at modtage markedsføring.Alternativt kan I også indhente samtykke fra forbrugeren ved at sende et brev ud til dem, som de så kan vælge at give deres samtykke i og sende det tilbage til jer igen. Hvis I indhenter samtykke på denne måde, så skal I blot være opmærksomme på, at forbrugeren evt. kan være registreret i CPR-registret, som er det register man kan tilmelde sig for at undgå markedsføring, fx reklamer. Man må nemlig ikke sende et brev med opfordring til at samtykke til at modtage markedsføring, hvis forbrugeren står i dette register, så det skal I lige tjekke forinden.
.
Fra København S
Tilmeldt 22. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:57

Okay.. det var da en langt svar hehe.. tak for hjælpen

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 07:26

Hvad så med dem der gør dette via deres Live Chat funktion? Kan se kunden er i problemer og kontakter dem?

Jeg tror at svaret fra e-handelsfonden er baseret på manglende information. 

Som jeg ser det er en det en kommunikation mellem butik og forbruger i forbindelse med betalingsprocessen, og det e-handelsfonden svare på er et nyhedsbrev.

Jeg tror ikke på at det nogensinde vil blive efterprøvet ved en domstol, og hvis det gjorde tror jeg ikke forbrugerne vil vinde. Det er selvfølgelig afhængigt af ordlyden af mailen, men hvis man direkte spørger om man kan hjælpe tror jeg simpelthen ikke på at der er noget problem. Der må jeg give Kristian ret.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)