Salg af "perle-sæt" med f.eks Disney tema... kan jeg komme - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Administration & Finansiering

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Jura, kontrakter, lovgivning, ophavsret m.m. "

Salg af "perle-sæt" med f.eks Disney tema... kan jeg komme i klemme??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 10
Tilmeldt 14. maj 17
Indlæg ialt: 2

Skrevet 28-09-2017 kl. 12:33

Hej Alle...

Jeg håber virkelig, der er en kyndig herinde, der kan hjælpe mig.

Jeg sælger perler... faktisk kun det, og af kun et mærke, som er nyt og ukendt i Danmark... trods det, har jeg fået en uventet fjende, der lige nu prøver hvad som helst af, for at ramme mig, så jeg vil være tvunget til konkurs.

Nyeste påfund, er at personen vil få ram på mig, over jeg sælger sådan nogle små aktivitets sæt til børn, hvori der er nogle perler, en perleplade og mønster til et motiv, af f.eks en lille Spiderman eller en Minion, eller Frost...
Sættet er produceret af min leverandør.

Kan jeg virkelig komme i klemme her...? jeg vil selvfølgelig ikke bryde nogen love, og i den grad vil jeg ikke ende med at skulle sagsøges eller lign, blot fordi en eller anden ondskabsfuld person har sat sig i verden, at jeg ikke må have min meget lille webshop i fred.

Nogen råd? Anyone?
På forhånd tak.

Amino-karma 1.368
Tilmeldt 11. nov 08
Indlæg ialt: 254

Arco Iris
Skrevet 28-09-2017 kl. 12:44

Hvis din leverandør eller du har rettigheder til at bruge disse figurer fra Disney, Marvel etc. så er der ingen problemer i at du sælger det - uden disse rettigheder så er du ude i noget rigtig bøvl.

/Arco

Amino-karma 1.394
Tilmeldt 20. maj 07
Indlæg ialt: 393

Sam50
Skrevet 28-09-2017 kl. 12:49

Det er ikke nok at han har en licens, leverandøren skal være fra EU land.

Amino-karma 182
Fra Sofia
Tilmeldt 19. apr 15
Indlæg ialt: 47

Kasper Pape
Fra foxylex.dk
Skrevet 28-09-2017 kl. 15:05

Disney / Marvel kan have både varemærke- ophavsrettigheder til de karakterer. Så vær opmærksom på både varemærkeloven og ophavsretsloven.
https://www.foxylex.dk/varemaerkeloven/

https://www.foxylex.dk/ophavsretsloven/

Amino-karma 24.364
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. maj 09
Indlæg ialt: 2.806
Amino Plus
Thomas Frost
Fra WebCoders.dk
Skrevet 29-09-2017 kl. 09:29

Perletossen:
Kan jeg virkelig komme i klemme her...? jeg vil selvfølgelig ikke bryde nogen love, og i den grad vil jeg ikke ende med at skulle sagsøges eller lign, blot fordi en eller anden ondskabsfuld person har sat sig i verden, at jeg ikke må have min meget lille webshop i fred.

Du kan generelt ikke regne med at være i fred hvis du misbruger andres varemærker uden en meget klar tilladelse.

Disney og mange andre store selskaber har ansatte der ikke laver andet end at søge (og sagsøge) efter firmaer der misbruger deres varemærker.

WordPress eksperter
Referencer bl.a. booomerang.dk & visitsamsoe.dk
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Administration & Finansiering er venligst sponseret af:

Besøg vores andre hjemmesider :
lll